Tips vid hosta!
Snälla hjälp mig, jag har fått sån torrhosta och det är superjobbigt. Läste FASS och jag kunde varken ta bisolvon eller noskapin och te dricker jag givetvis inte ..
Så snälla ge mig en dunderkur hur jag lindrar min hosta .
Snälla hjälp mig, jag har fått sån torrhosta och det är superjobbigt. Läste FASS och jag kunde varken ta bisolvon eller noskapin och te dricker jag givetvis inte ..
Så snälla ge mig en dunderkur hur jag lindrar min hosta .
Sug på halstabletter... Konstant sväljande brukar lindra för mig.
Jag äter läkerol men jag blir så in i baljans hård i magen av dem! Får helt enkelt gå runt och svälja konstant .
Varm saft lindrar eller honungsvatten. Tipset om varm saft fick jag från BVC när Junior var för liten för hostmedicin (6 månader) och det funkar faktiskt
Varm saft ska prövas direkt!!
Hör emd din läkare om du kan få Coccilana Etyfen.
Ja, jag måste nog kolla med doktor det fanns inget receptfritt. Skit bara att det är fredag idag!!
Varm saft var helt ok och lindrade faktiskt bra för stunden, tack Ms Kanga!
Skära en stor lök, plus 2 matskedar honung och 2 matskedar fräsch citronsaft, lämna för en natt i nån varm ställe. Nästa dagen drick saften, 3 gånger dagligen 1 matsked. Man måste göra den ganska ofta, för det försvinner snabbt efter 3 dagar max. Men det är värd. JAg o mina barn ta den alltid vid torrhosta och det hjälper mycket.
Du kan skära/hacka löken hur du vill, men bitarna ska inte vara för stora. Du tar det 3-4 gånger om dagen 1 matsked varje gång Det är mycket söt och mina barn äääälskar det
Ta stora löken så det räker till några dagar. Hålla den i värme, typ nära elementet eller spisen.