• modesty74

Är det normalt med lite feberfrossa när mjölken kommer???

Jag har ammat 3 av mina tidigare barn utan att få feber när mjölken kommer. Igår (3 dagar efter förlossningen) fick jag en frossa-attack som varade i en kvart och jag skakade som en galning och fick vira in mig i flera duntäcken. Provade att amma mera, värma brösten, bad sambon massera och blev bättre under natten och helt bra idag på dagen. Nu på kvällen börjar jag frysa igen. Har 37,6 så det är väl ingen direkt feber, men nojjar lite pga att jag blev akutsnittad vid förlossningen (infektion?).
    Så jag undrar om det är fler som har upplevt det här med feber i samband med att mjölken kommer???
    Det känns så mysko:0O

• Svar på tråden Är det normalt med lite feberfrossa när mjölken kommer???
  • Blicka

När jag kommit hem från BB, skulle tro att det var kanske 5-6 dar efter förlossningen kallsvettades och svettades jag som en tok på nätterna. Det gick över efter ett tag. Om det var mjölken som gjorde det eller allmänna hormoner vet jag inte.

• Trollet Ludenben

Jag har haft så vid bägge förlossningarna (snittad bägge gånger). Jag har känt mig sjuk. Och varje gång jag skulle börja amma så började näsan att rinna. Den rann inte mellan amningarna utan bara vid amning/pumpning. Frös och kände mig svag. Jag svettades på nätterna flera veckor efter amningsstart. Var normalt varm när jag la mig, svettades som en gris så jag var helt våt (trots svalt täcke) och vaknade och frös. Fick byta lakan och ha flera täcken att byta med.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • modesty74

Jag hade feberfrossa som var hemsk och på natten var sängen genomvåt av svett. Jag har aldrig upplevt detta innan och det är ju 4:e barnet:0O

• Trollet Ludenben

Ja, grattis från mig med föresten =)

• modesty74
    Trollet Ludenben skrev 2010-02-11 19:23:42 följande:
    Jag har haft så vid bägge förlossningarna (snittad bägge gånger). Jag har känt mig sjuk. Och varje gång jag skulle börja amma så började näsan att rinna. Den rann inte mellan amningarna utan bara vid amning/pumpning. Frös och kände mig svag. Jag svettades på nätterna flera veckor efter amningsstart. Var normalt varm när jag la mig, svettades som en gris så jag var helt våt (trots svalt täcke) och vaknade och frös. Fick byta lakan och ha flera täcken att byta med.
    Men vad obehagligt! Jag har iofs hört talas om mjölkstockning, men inte feberfrossa vid amningsstart. Oj, vad du måste ha fått tvätta:oO
  • Blicka

Ja för mig var det flera tröjbyten per natt eftersom jag också blev helt blöt...

• modesty74

Vad skumt? Jag trodde på allvar att jag var döendes igår kväll. Med de andra barnen har jag alltid tagit ett varmt bad innan kvällsamningen, men nu, pga snittet har jag bara kunnat duscha. Kanske är det detta som är skillnaden? Obehagligt är det iallafall. Jag känner mig jättesjuk *blä*. Skönt att få höra att det har hänt andra än mig. Tack för svaren, tjejer!

• Trollet Ludenben
    modesty74 skrev 2010-02-11 19:30:41 följande:
    Men vad obehagligt! Jag har iofs hört talas om mjölkstockning, men inte feberfrossa vid amningsstart. Oj, vad du måste ha fått tvätta:oO
    ja det var så äckligt. Efter förlossningen var jag kvar ett tag på sjukhuset pga komplikationer både hos mig och bebisen och sängarna är ju plastade under . Det gjorde ju inte saken bättre. Trodde att det var därför jag svettades så men det fortsatte när jag kom hem haha, ja det blev en hel del tvätt. Så ofräscht... och vid amningstart när brösten läcker känner man ju sig ofräsch som det är redan haha.

Men om du är orolig så tycker jag att du ska ringa till förlossningen där du snittades (eller vart man nu ringer om det blir komplikationer med snittet) så kan de råda dig på telefon eller be dig komma upp så de kan titta på det. Jag var faktiskt lite nojig med för infektion (efter att ha läst här om en medlem som fick en dunderinfektion) så de kollade på mitt sitt medans jag låg kvar.
  • Pyttismamman

Jag fick ordentlig feber när mjölken kom igång (ej snittad) och satt med fler lager fleecetröjor och filtar på mig. Det gick över på någon  dag men var riktigt jobbigt!
    Jag har för mig att de på BB berättade att man kan få feber när mjölken rinner till.

• LilaRos

jag svettas  och fryser en massa om nätterna.. plaskedamm i sängen! 4 veckor sen sonen kom...

• Tatiin

Dag ftre eller fyra (minns inte riktigt) efter förlossningen fick jag ordentlig feber/frossa, och det var i samband med att mjölken rann till. Gick över på ett dygn tror jag. Sen svettades jag mycket på nätterna ett bra tag, men det antar jag var all vätska som skulle ur kroppen.

• nela
    LilaRos skrev 2010-02-11 20:25:25 följande:
    jag svettas  och fryser en massa om nätterna.. plaskedamm i sängen! 4 veckor sen sonen kom...
    Samma här...min bebis är snart 3 veckor gamla. Jag tror att det är normalt...har haft så med alla mina barn (har 3 st)
  • Marlene

ja man kan ha lite feber när mjölken rinner till. Men om du är orolig för att det är nån infektion så kontakta sjukvården.

• Hundägare i Gbg

Jag vaknade och frös som en tok för att nästa gång vakna blöt av svett ungefär en vecka efter förlossningen. Fast då var jag på BB så jag slapp tvätta i alla fall, alltid något.

• caem

Jag hade också frossa den natten mjölken rann till ordentligt. Tror jag svettades ganska mycket på nätterna sen ett bra tag.

Svar på tråden Är det normalt med lite feberfrossa när mjölken kommer???