• zofzan

Babyrytmik och babysim i göteborg?

Hej!!!
    Någon som har tips om var man kan gå på babyrytmik och babysim i Göteborg min son är tre månader i slutet av februari och det vore kul att hitta på nått med honom.
    Andra tips på vad som finns att göra tas tacksamt emot

// Fia

• Svar på tråden Babyrytmik och babysim i göteborg?
  • janina76

Hej! Har en son som är 3 mån i början av mars=)
    Har precis anmält oss till babyim på hälsans hus i Landvetter,har hört att det ska vara bra där. Och där finns platser kvar=) Vi bor i Mölnlycke.
    Hör på ditt bvc om babyrytmk,dom brukar ha det på öppna förskolan.
    Finns här i allafall,men jag har inte kommit iväg på nåt sånt än...vädret har nog gjort sitt till=)

• wica

Vi går på bebysim hos Aquabarn. Det är jättebra och de instruktörer vi haft är toppen. Var tidigare på Klippan men nu är vi på Åbybadet pga att vi båda vill vara i poolen. För liten bassäng för det i Klippan, men annars var det bättre där :) Aquabarn har kurser på flera ställen i stan - kolla hemsidan.
    Bor i Majorna och jag tror att de har babyrytmik i Kungsladugårds församlingshem.

• Lindah 86

Min son är 3 månader och vi ska börja på babysim hos AquaBarn om 2 veckor .
    Vi ska gå på Lilla Bommens anläggning men som hon skrev över mig , det finns juh på flera ställen .

Annat att hitta på är juh babygrupper som ofta finns på Öppna Förskolor .
    På Stadsbiblioteket finns det sago & rimstund för 0 - 12 mån .
    Vi går på mammababy träningar . Finns på bl.a Friskis o Svettis , Sats , Nordic Club , Sportlife ...

Vet också att i vissa stadsdelar finns babycafeer osv ...

• capoeiragbg

Det kommer att startas grupper i något som heter BabyCapoeira till hösten. Det är som babyrytmik fast kryddat med brasiliansk musik och i den här gruppen får föräldrarna svettas lite också. Capoeira är ju en brasiliansk kampsport (utan kontakt) som man spelar till sång och musik. Föreningen som håller i det hela har egen lokal på Teatergatan 19, mitt i centrala Göteborg (ligger bredvid Avenyn).   

Mer finns att läsa i länken nedan:
    http://www.capoeiragbg.se/index.php?option=com_content&view=article&id=191&Itemid=160

Jag och några av mina vänner tänker börja! :)

Svar på tråden Babyrytmik och babysim i göteborg?