• JossanNorge

Gör jag fel?

Jag fick en liten dotter 27 december, hon blir alltså 7 veckor på söndag.
    Pappan är inte med i bilden utan det är bara mej. Jag har hela tiden haft två väninnor som har varit mycket hos mej och som min dotter har träffat flera gånger.
    Imorgon kväll har jag blivit bjuden på bio vilket innebär att jag kommer vara borta från min dotter i ca två timmar. Det är då mina två väninnor som kommer vara hemma med henne, och jag har sagt att de ska ringa mej vid minsta lilla "problem".
    Gör jag fel som lämnar henne för att gå på bio? Borde jag vänta??
    Vill ju inte utsätta min dotter för något...
    Vad säger ni andra?

• Svar på tråden Gör jag fel?
  • AnnelieTyresö

ÄR det första gången du lämnar henne?

• JossanNorge

Jag har varit i butiken och handlat ett par gånger, men det har bara tagit ca 15 min och hon har sovit då. Det är första gången det är så länge ja...

• AnnelieTyresö

Ok, ja du kan ju testa. Hinner du lägga henne innan du går?
    Så aknske det är bättre att välja en sen bio, så dina väninnor slipper sköta ett vaket barn som kanske är hysteriskt? Hur långt är det till bion, hur lång tid tar du dje hem på?

• JossanNorge

Bion börjar halv nio, så jag hinner lägga henne.  Å bion ligger 5 min bort så jag är hemma på max 10 min om det skulle vara något.
    Men jag tänker att det ska gå bra... Någon gång måste ju vara den första...

• AnnelieTyresö

Jamen då ska det nog gå bra :)

• MollyD79

Känner hon sig trygg med dem så tycker jag verkligen du kann unna dig två timmar egen tid;) man blir klart en trevligare mamma om man får en liten stund för sig själv framför allt när man har hela ansvaret hela tiden. (Jag vet) och som du säger du är ju hemma på 10 minuter om det är kris . Ha det riktigt trevligt och njut ;) det är helt fantastiskt mysigt att komma hem efter att man vart borta och inse att ens lilla underverk är där .

• Disela

Jag tycker absolut att du ska iväg! Ja, går det åt hellskotta är det ju bara att rusa hem. Men njut av lite egentid och tänk inte för mycket!

• GreetaGarbo

Jag tycker också att du ska unna dig att gå på bio, du kan som sagt alltid springa hem om det skulle bli något. Var själv jättenervös första gången jag skulle lämna mitt barn, även om det var till pappan. Nu gick det jättebra och lill*n sov hela tiden. Vad härligt med så fina vänner som ställer upp för dig. Njut av bion.

Svar på tråden Gör jag fel?