• Luddelin

Cysta?

I går kväll blev jag helt förskräckt när jag såg min 5 åriga dotters hals.. En rejäl bula precis mitt på adamsäpplet och den var alldeles röd! Fick panik!

Hon talade om att hon ramlat på dagis och fått en bordskant på halsen och det var 2 dagar sedan.. Var till distriktsköt. idag.. Tydligen kan hon ha haft någon cysta på halsen innan och nu har den blivit större när hon fick slaget..

Är det någon som har haft något liknade på sitt barn? Om den inte försvinner inom en vecka måste de ta bort den, hur går de tillväga då? Hjälp mig att stilla mina tankar....
    Är livrädd för vad som kan hända... !! :S

• Svar på tråden Cysta?
  • LyckligtSlut

Jag var inte lika liten som din dotter, men när jag var ung hade jag sex cystor under tandraden som fick opereras bort. Jag fick någon slags bedövning som gjorde att jag var vid medvetande men kunde inte röra på mig eller känna något (DET var läskigt minns jag) men operationerna gick bra och de fick ut allt. Jag fick göra några kontroller då och då efteråt. Hade förstås ont, men det var ingen fara. Cysta låter ju så otäckt, men det behöver ju inte vara farligt. Hoppas det blir bra!

• gosnosens mamma

Kan det vara en gälgångscysta?
    Det hade jag en på halsen, men den försvann och kom tillbaka och försvann igen. Inget de behövde göra något åt! Hoppas den försvinner av sig själv så din lilla slipper operation!

Svar på tråden Cysta?