Socialstyrelsens rekommendationer?
Jag letar efter socialstyrelsens rekommendationer för umgänge för barn 0-3 år. Vet att jag läst det innan men hittar det inte igen. Om någon har länk skulle jag vara tacksam!
Jag letar efter socialstyrelsens rekommendationer för umgänge för barn 0-3 år. Vet att jag läst det innan men hittar det inte igen. Om någon har länk skulle jag vara tacksam!
Kan du inte bara ringa familjerätten och rådfråga dom? De vet garanterat....
Får man fårga varför du behöver rekommendationerna? De är inte tvingande utan alla umgängen ska beslutas för barnets bästa utifrån den faktiska situationen.
Aha, då kanske jag blandat ihop det, då var det nog det jag läste på socialstyrelsens hemsida. På vilka grunder är det familjerätten rekommenderar det, då? Måste ju finnas någon studie eller så att hänvisa till?
Ja, alltså - på den sidan som jag länkade till länkade man ju vidare hit.
Känns som det här är en återkommande fråga på den här sidan...
För den som googlar så rekommenderas socialstyrelsens sammanställning från 2006, som heter "växelvis boende". Det är en sammanställning av all forskning i ämnet och kan väl jämfört med tidigare åsikter kring det hela ses som lite mer vägledande. Skulle fler läsa igenom den så kanske vi skulle slippa det där urvattnade att "barn under 3..."