• kaffeochkaka

När kan man börja använda en ergonomisk sittdel?

Funkar det från 6 månader som en vanlig rak sittvagn? Vi har det på vår nya vagn och dotter på snart 5 månader verkar tycka att det känns lite speciellt att ligga i en sån. absolut inte missnöjd men jag tror inte jag skulle våga ta ut henne på promenader i den innan jag vet att det är OK att använda.

• Svar på tråden När kan man börja använda en ergonomisk sittdel?
  • inteän

Vad 17 är en ergonomisk sittdel?

• Kajsan

2.5 månader fick jag stort ja från vår barnläkare.

Jo just det!
  • Kajsan

Det är ju _Bättre_ för barnet än en vanlig rak, så du kan byta tidigare med den ergonomiska, den är ju just det, ergonomisk.

Jo just det!
  • kaffeochkaka

Vad bra! jag vet att den ska vara bättre för barnet men hört mångta hävda att så inte är fallet utan att bebisar ska sova rakt till åtminstone 8 mån. kul att en barnläkare godkänt från låg ålder! det litar jag på

• kaffeochkaka

det är förresten en skålformad sittdel så att barnet ligger med benen upp eller vad man ska säga. tänk bilbarnstol typ fast skönare.

• Hannnas

Med pojken bytte vi vid 2,5 mån och BVC tyckte det var mer än OK och pojken var gladare

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Stargirl

2-3 månader ska vara ok. Vi reste med dottern då hon var 4,5 månader och bytte till sittdel (Bugaboo) barnläkaren sa att med ergonomiska sittdelar kan man i princip byta efter 2 månader om man vill. Han sa att han tyckte att det var så smart med sådana sittdelar då barnen ofta blir trötta i ryggen av vanliga L formade sittdelar och därför blir många barn gnälliga och inte vill åka vagn. Han hade själv en vagn med en ergonomisk sittdel sa han.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden När kan man börja använda en ergonomisk sittdel?