• Heroa

Efter intervju, hur länge vänta?

Om man varit på intervju och sen väntat 1,5 vecka - är det kört då tror ni?

Sökte ett jobb och när jag ringde innan för frågor bla om starten, sa chefen att de hade vikarie och därför kunde man jobba kvar o avsluta ordentligt på sitt nuvarande jobb. Väl på intervjun (tog en månad innan jag ens kom på intervju! Jag ringde flera ggr o frågade men de hade inte ens börjat läsa än sa han) sa hana tt vikarien hade annat jobb och ville sluta så snart som möjligt plötsligt. Jaha okej.. verkar lite ostrukturerat.. Men iaf så sa han att jag var första intervjun och de skulle ha några till "men vi kommer behöva svar nästa vecka". Jag var där onsdag V 5, nu är det fredag V 6! Känns helst kört. Ska jag ringa eller? Känner mig så tjatig...

Jag tror nämligen jag har äl nu och får jag inte jobbet vill jag fortsätta försöka bli gravid. Annars tänkte jag vänta ett par månader med nya jobbet.

• Svar på tråden Efter intervju, hur länge vänta?
  • Baboll

Mitt tips är att du ringer och frågar i vilket stadium av tillsättningsprocessen de är i nu, med anledning av att du även söker andra tjänster...

• Heroa

Jag ringde... han lät inte så positiv {#lang_emotions_cry} mest lite stressad och "jag tänkte kolla lite referenser idag så jag kommer ringa dig i veckan". Nästa då antar jag. Kolla referenser en fredag eftermiddag? hmm. Jaha då är det bara fortsätta i gamla hjulspår då. Har svårt att hoppas just nu.

• MarinaL

Samma här - var på intervju förra veckan (onsdag) och fortfarande inget svar. Skickade en mail i tisdags, men inte fått svar ännu....
    Om jag passar inte till dem, då skulle de kunna åtminstone skriva "nej, tack", men inte hålla tyst...
    :(

• thebettygirl

Min erfarenhet är att det alltid tar längre tid än de sagt! Som när jag sökte det jobbet jag har idag, jag tror att det från första intervjun tills att jag blev erbjuden jobbet tog runt en månad, och då var det bara en intervju + ett samtal emellan. Och nu i efterhand så har jag fått veta (ryktesvägar iof) att jag då ändå var deras förstahands val! Så inget besked behöver inte vara samma sak som negativt besked!

• Heroa

Jag fick inte jobbet {#lang_emotions_yell} men det är okej. Jag blev jätteledsen när han ringde. Jag har tvekat och inte vetat vad jag ville (har ett helt okej jobb!) men under veckan hade jag bestämt mig för att ta nya jobbet om jag fick det, hade gett mig en ny utmaning..
    Han sa att det inte handlade om mig, de hade bara intervjuat en som de föll för extra mycket. Inte att jag är dålig på nåt sätt. Så kan det ju va men vad hjälper det mig? Jag kände att jag nästan började gråta så jag ville bara lägga på. I efterhand hade jag kanske velat fråga exakt vad den andra hade som inte jag har... Eller om han hade någon feedback jag kan ta med mig till nästa gång.

Jaja nu vet jag vad jag har och vi sexar lite extra. Hoppas på bebis istället {#lang_emotions_gravid}

Svar på tråden Efter intervju, hur länge vänta?