• hilah

Går ni ut med era barn som har feber?

Min son har feber efter sin 1-års-vaccination som han fick igår (han har alltså inga andra symptom) och jag undrar om vi kan gå ut? Han behöver ju inte göra något när han sitter i vagnen, men det kanske är skönare att inte gå ut i kylan? Hur brukar ni göra?

• Svar på tråden Går ni ut med era barn som har feber?
  • Hannah76

Jag brukar ta ut dom om dom vill. Skönt att vara ute i friska luften ett tag, och skönt att komma in sen =)

• zera

Det beror lite på... om nått av barnen inte har så hög feber och om dom inte är sjuka i övrigt så går vi ut om vi ska till affären osv.
     Men vi skulle inte direkt gå ut och leka

• SunnyBunny

Ja det händer! Om det inte är jätte hög feber vi pratar om nu! Men ibland måste man rusa till apotek,affär eller nåt annat!

• siriius

Ja vi brukar gå ut på en promenad i vagnen eller liknande, allt beroende på hur sjukt barnet är.

*~ Loke 070721 ~*~ Lithea 090517~*
  • Lunarlinken

Det beror på hur min dotter mår och beter sig. Är hon ledsen och kinkig på grund av feber så håller vi oss inne, men om hon är trött eller inte så påverkad så brukar jag ta henne på en promenad i vagnen. Se till att dom är rätt klädda bara så dom inte fryser eller svettas för mycket:)

• hilah

Ja, jag skulle ju behöva gå och handla och sonen verkar inte direkt slö, men febern  har trots allt nått nästan 39 grader (38.8 sist jag mätte), så det känns inte helt rätt heller. Synd att man inte får något svar när man frågar

• zera

Jag tror inte att det är någon fara att du går ut och handlar... Friskluft är ingen fara när man har feber.. så länge barnet har lagom klädsel och inte anstränger sig fysiskt

• carola1977

Absolut gå ut på en promenad i alla fall. Det tror jag bara de mår bra av.

• snillis

I vagnen - ja, absolut. Vara ute och springa och leka - nej.

Mina barn har alltid sovit ute på dagen och de har de gjort även vid feber (ja, om de inte haft typ 40 grader).
  • Ulrika22

Bvc har i alla år sagt till mig att frisk luft gör gott vid feber, bädda ner barnet i vagnen, ta med vätska och gå ut en stund, Om barnet bara har feber går jag ut en stund men är det massa snor hosta eller risk för kräk stannar jag hemma.

• hilah

Ok, tack! Då går vi ut en stund nu

• Hannah76
    hilah skrev 2010-02-12 10:28:41 följande:
    Ja, jag skulle ju behöva gå och handla och sonen verkar inte direkt slö, men febern  har trots allt nått nästan 39 grader (38.8 sist jag mätte), så det känns inte helt rätt heller. Synd att man inte får något svar när man frågar
    Du känner ju ditt barn bäst, orkar han inte gå låt han åka vagn. Är det inte långt så kan en sakta promenad vara skönt.
Svar på tråden Går ni ut med era barn som har feber?