• frufri

Vart köper ni smyckesdelar/pärlor?

Ni som gör egna smycken vart tycker ni att det är bäst och billigast att handla? Jag hittar så mycket när jag gogglar, men det gör mig så förvirrad haha. Kan inte komma fram till vart som är bäst. Det är rätt olika priser mellan sidorna tycker jag.

Någon som vet vart de som säljer smyckesdelar köper in smyckesdelarna ifrån? :) Det måset ju vara billigast... fast då kanske man måste ha företag och jag ska enbart göra som hobby.

Tacksam för alla tips jag kan få!

• Svar på tråden Vart köper ni smyckesdelar/pärlor?
  • frufri

Jag undrar även över en annan sak.

Om man ska kombinera  en kedja med päror i ett halsband vad trär man pärlorna på då? Alltså säg att halsbandet består av en silverkedja men på några ställen vill jag ta isär kedjan och sätta in pärlor (några i rad) och sen fortsätter kedjan. Det fungerar väl knappast med bara tråd? Har man någon sån metallvajer eller trär man på en sån kedja som bara är som ett streck (inga länkar). Haha va roligt det låter när jag försöker förklara... svårt när man inte är så hemma på området och inte vet vad de olika delarna heter :)

• Smyckis

jag använder mig av öglepinnar för att binda ihop kedjor å pärlor....även att binda ihop pärlor med annat för att få öglor på varsin sida om pärlan/pärlorna. Sedan fäster jag i hop dem med bitringa/motringar.

finns många sidor: nu vet jaginteom jag får skriva vilka men jag kan inboxa dig.

• J a n n a h

Mina favoritbutiker:

www.pagoni.se, www.smyckestillbehor.se, www.silvergrejs.se, www.sirlig.se...

Utomlands brukar jag köpa från www.fusionbeads.com.

Vill du köpa mycket från kina så kan du köpa från www.pandahall.com Flört Man behöver inte ha registrerat företag för att köpa där, men tänk på att köpa nickelfria smyckesdetaljer, annars är det inte om att sälja dina smycken i EU.

Om jag kombinerar en kedja med pärlor använder jag mig utav metalltråd, antingen koppar eller äkta silver beroende på smycket :)

• ailahtaN

Finns det ingen butik man kan gå till och se på grejerna och bestämma sig att köpa där? Lite jobbigt när det bara ska finnas att beställa på internet. Nån som vet nån butik i Stockholm trakterna?

Svar på tråden Vart köper ni smyckesdelar/pärlor?