• Anonym (Tråkmåns)

Gravid och bara irriterad på maken när slutar det?

Hej,

börjar bli lite orolig, är gravid i v.8 och bara trött, illamående och aaå blir jag så irriterad på min man, kan tycka att han är jättepuckad fastän jag inte brukar det. Har noll lust till sex och blir orolig om jag slutat tycka om honom...Kan det vara så här men gå över? Inte kul för någon av oss...

• Svar på tråden Gravid och bara irriterad på maken när slutar det?
  • Anonym

Jag har aldrig känt så pga graviditet.

Du styr ju fortfarande över dig själv fast du är gravid..

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-12 11:30:37 följande:
    Jag har aldrig känt så pga graviditet.Du styr ju fortfarande över dig själv fast du är gravid..
    Fast man styr inte över sina känslor!

Ts: Jo, det går över såsmåningom men nu får du räkna med att humöret och känslorna går upp och ner. Hormoner gör MYCKET, både nu när du är gravid och sen när du ammar. (tro mig, jag vet, jag har ammat i 6 år och vi har haft en stor kris i förhållandet som till viss del beror på detta. Nu är det bättre och vi ska ha ett till barn... och ännu mer hormoner men nu är vi kanske lite mer förberedda!)
  • SunnyBunny

Såklart mankan! Hormoner kan spela många spratt! Jag mådde så extremt illa i början att jag orkade faktiskt inte med mina närmaste i perioder! Men vi prata om det och jag fick vara i fred när jag kände så! Och JA ..det går över:)

• Anonym (virrig)

Haha, vad olika vi kan vara allihopa.
    Jag är i v. 35 och är sååååå irriterad på min make ännu.
    Tur att han jobbar långa pass, så han får lite space från mitt tjatande.

• Anonym (Tråkmåns)

Ha ha oj, ja så längehoppas jag inte att det håller i sig Skönt att höra att jag inte är ensam iaf.

• Chatlak

Jag var ständigt irriterad på min karl när jag var gravid. Surade på honom som fan, en grät jag för jag var såååå elak, sen surade igen. Tyckte han andades konstigt, luktade konstigt, måste han prata så jävla högt?, måste han jämt köpa den där jävla duschtvålen som luktar rutten lök? osv osv. Det var lika under båda graviditeter....gick över i v13 kanske. Det höll inte sig hela grav. men kom då och då...hehe

• Chatlak

Jag har hört någon stans, att den här oviljan, eller agget, mot sin partner under en graviditet har en mening. Den ska tydligen fungera så att genom att vi avvisar partner, inte vill ha honom nära, eller tycker han luktar konstigt osv osv, är för att man är redan befruktad. hans syfte är tjänat.

• Anonym (virrig)
    Chatlak skrev 2010-02-12 12:19:15 följande:
    Jag har hört någon stans, att den här oviljan, eller agget, mot sin partner under en graviditet har en mening. Den ska tydligen fungera så att genom att vi avvisar partner, inte vill ha honom nära, eller tycker han luktar konstigt osv osv, är för att man är redan befruktad. hans syfte är tjänat.
    Detta svaret skall jag visa min gubbe

Han har med andra ord gjort sitt och behöver inte längre använda suspensoar när han tränar
  • FridaLia

Jag håller verkligen med till 100 %!!
    Jag får panik på min karl..
    han gör ju inte ett rätt (tänker man oftast)...
    Idag tex. köpte han en lagrad ost.. det är det värsta jag vet (innan graviditeten också)..
    det har vi aldrig köpt under vårat liv tillsammans... hmm,.. ibland tror ja dom vill reta upp en!
    Grr...

• Anonym

Jag är gravid i 13:e veckan och har också varit irriterad ibland på min man, det var jag även förra graviditeten. Och det värsta är att inget han gör är rätt. Om han försöker skoja med mig och snacka med mig så visar jag tydligt att jag vill vara ifred och går iväg. Om han då tröttnar och går ut en sväng kan jag plötsligt tycka synd om mig själv och känna att han inte bryr sig om mig Skäms. Vi grälade mycket förra graviditeten då mina humörsvängningar var ännu större, hoppas att det inte blir så den här gången. Men det blir nog bättre om ett tag...

• 7thnikita

Jag är superstörd på min kille, vill inte pussas eller vara nära alls.... känner mig som en skitstövel för innan jag blev gravid var jag världens gosigaste o snällaste med honom..... nu känner jag inget för honom, bryr mig inte ett smack.... hoppas verkligen detta går över annars kan vi inte fortsätta tillsammans ...... jag är i v 22......  jag har en dotter sen tidigare på 7 år och just nu känns det som att jag bara vill vara med henne och barnet som är på väg..... KATASTROF

Svar på tråden Gravid och bara irriterad på maken när slutar det?