Rottweiler
Hej Hallå =)
Finns det nån Rottis tråd härinne?
Har ingen ännu men kikar runt lite smått.
Kanske nån som har nått bra tips på en bra kennel
Hej Hallå =)
Finns det nån Rottis tråd härinne?
Har ingen ännu men kikar runt lite smått.
Kanske nån som har nått bra tips på en bra kennel
Har inte sett någon annan tråd :)
Jo hon blev bara 3 år min tjej :(
Min sambo vill helst ha en Leonberger, men jag vill helst ha en rottis då jag vill ha en brukshund
Klart att ni ska ha en rottis!
Var bor du, TS?
Tänkte att du kanske inte vill ha en kennel Långtbortistan...
Jag kan tipsa om en utanför Göteborg www.humlegarden.info
Nu har en Rottisflicka flyttat hem till oss, eller det va sista April =)
Världens underbaraste <3
Det blev från Chiltanas kennel.
Helt underbar kvinna som har den kenneln. Ursnygga hundar både på insidan & utsida.
Men jag tog ingen valp, utan en tik som fyllde 2 år i februari.
En underbar tjej =)
Hej.
Hoppar in här om det är ok?
Har en tik som blir 9år i juli och en som blir 1år i juli. Mysiga hundar speciellt den gamla. Den lilla räpan försöker ta över den gamla och det blev bråk för några veckor sen där min tumme kom emellan och gammel tanten fick några bett på ena låret. Den lilla räpan klarade sig eftersom jag tog emot det bettet. Så jag och gammeltanten har ätit smärtstillande och antiflammatoriskt. Men vi har läkt ihop bra.
Men jag har dom åtskilda nu ett tag tills vi är hela igen...
Men var för sej är dom underbara. Tävlar lydnad med den gamla och ska väl så småningom få fason på den lilla också, men det är inte lätt med två små barn på 2år och 2,5månader samtidigt.
Hoppar in här
Har också en rottis, var fodervärd till henne först, var meningen att uppfödaren skulle ta två kullar på henne, men visade sej att hon har C på höfterna...
Det verkar vara väldigt vanligt, kikade runt på kennelns hundar inne på SKK och det var fler av hundarna som hade C och D på sina höfter, än de som hade A eller B. INGEN hade UA ?!
Vet inte vad det kommer att innebära med C-höfter...
Bra att ni kollar upp kennlarna noga innan, det här blev ett "impuls-köp" då vi letade efter en rottis och så blev det den här som vi fastnade för
Det är väldigt glada, trevliga, busiga och sociala hundar måste jag säja
Vad är det för kennel om jag får fråga? Vill du inte lägga det i forumet kan du skicka pm.