• AngelEye

Mörka ringar runt hela ögonen.. vad göra?

Jag har alltid haft problem med mörka ringar runt ögonen. Jag sover som jag ska , så det kan inte bero på det. Äter även vitamintabletter, så borde itne vara någon vitaminbrist. Kan däremot säga att jag är underviktig (har varit sedan 10 års ålder), kan det bero på det? Försöker så klart äta mig uppåt i vikt men det är verkligen skitsvårt. Är 1.68 , väger 50 kilo.

Men det jag undrar: hur blir man av med ringarna? Jag vill inte behöva dölja dom med smink jämt, jag vill kunna gå osminkad utan att se ut som en levande död. :(
    Tycker detta är jättejobbigt och känner mig risig, sjuk och tråkig när jag ser mig själv i spegeln utan smink. Ser verkligen HEMSKT ut. Är nästan kolsvart runt hela ögonen! Både under ögonen och runt ögonlocken.

• Svar på tråden Mörka ringar runt hela ögonen.. vad göra?
  • angeni

Pratat med läkare vad det kan bero på?

Jag förstår verkligen problemet, jag är väldigt svart kring ögonen med, ser ut som någon slagit mig. Dock hatar jag smink men har däremot glasögon så det syns inte lika tydligt. Har jag däremot Linser måste jag sminka mig.. Men har inte hittat något smink som döljer det bra...

• AngelEye

okej, kanske ska kontakta läkare då. :/
    lider verkligen av det, det kan förstöra all min lust att gå upp på morgonen ibland. Känner mig så himla ful utan smink.

• emmamma

Jag har hört att mörka ringar runt ögonen beror på att man har för lite vätska i kroppen. Testa att dricka ljummet citronvatten innan du går och lägger dig och direkt på morgonen. Att dricka kallt vatten gör ingen skillnad mer än att det släcker törst. Ljummet vatten stannar kvar i kroppen.

• AngelEye

ahaa. det ska jag absolut prova! Tack för tipset!
    Vet du hur länge man måste göra detta innan man uppnår resultat?

• emmamma

En annan sak. OM man nu ska sminka sig under ögonen så ska man ha en concealer som är anpassat efter den färgen som är. Oftast blå/grå typ. Make up store har 2 färger som man ska ha under ögonen. Dom är bäst!

• honeybun

Det kan vara så att huden runt ögonen är tunnare än vanligt och/eller att blodkärlen ligger närmre hudytan än normalt.. Då får man mörka ringar under ögonen som inte beror på sömn, stress osv..
    Jag var på studiebesök på Akademikliniken för nåt år sen.. Då pratade de just om detta.. Det går att fixa men krävs då en operation.. Minns inte hur de sa att man gör eller kostnad men vet att det var en av deras billigaste operationer..

• emmamma

Jag har ingen aning. Jag tycker själv inte att det fungerar. Haha men alla är ju olika.

• längtan87

Jag kom in på den här tråden och googlade på make up stores 3in1 concealer. Eftersom det är gult, mintgrönt och rött som är vanligaste kombinationerna så tänkte jag att jag kan prova med ögonskuggor i dom färgerna för det har jag ändå hemma. Och det blev riktigt bra faktiskt! Jag har provat SÅ många olika concealers, men jag tycker inte att någon har varit bra.
    Jag kör på ögonskuggor nu ;)

Svar på tråden Mörka ringar runt hela ögonen.. vad göra?