• Skutta

50-tals fest... Vad ska man ha på sig? Nån som kan svara snabbt?

Ska på 50-tals fest i kväll men jag vet inte vad jag ska ha på mej
    Någon av er som vet?
    Kramar

• Svar på tråden 50-tals fest... Vad ska man ha på sig? Nån som kan svara snabbt?
  • MammaJ

Tuperat hår, strut-BH och relativt korta klänningar... Blå ögonskugga...

• Skutta

Okey nån speciell klänning
    Håret ska va upsatt lite mitt på huvudet va?
    Eller ä ja helt fel ute då?

• MammaJ

Jag kan bara gå efter hur min mormor ser ut på foton från när hon träffade morfar... Hon hade det då i en kort lugg kammad i oändlghet, och i en hästsvans mitt på huvudet som var lockad längst ut. Kort klänning till strax över knäna och en kofta över axlarna... Gärna tunnt bälte i midjan...

• Skutta

Får gå och göra ett försök :)
    Tack så jättemycket!!!!!!!

• shitvadjaghatar

Solglasögon och scarf kring håret. tänk typ "åka bil" genom USA...
    Eller en hög svinrygg.
    Röda läppar som du gör extra putiga med läpp pennantyp Marilyn Monroe och BRED eyeliner med mycket "spets" och ljusblå ögonskugga och ljusrosa rouge.

Pumps på fötterna och så skulle jag satsa på knälång lite vid kjol. Kort kort är väl mer 60 tal?
    En instoppad blus och brett skärp.
    Har massa bilder nånstans från när vi var på 50tals fest förra sommaren...på nån skiva.

• Lacrima

Gör en snygg rockabilly-frisyr! "Våg" i luggen och tofs, blir jättesnyggt om man får till det!
    Vet du vad du ska ha för kläder?

• Nyfiken gul

titta på filmen Grease så får du svaret!!!

det är typiskt 50-tal!!

• Hallonröd

Platta skor och korta sockar....vid kjol/volangkjol och blus eller top. Hästsvans och hårband...scarves i halsen....brett lackskärp i midjan....

• Lacrima

Kan ju också gå med "piratbyxor", "högvattenbyxor" eller vad det nu kallas. Ist för kjol eller klänning...

• shitvadjaghatar

nu finns två bilder på hur jag och min kompis såg ut förra sommaren när vi var på 50tals festival i malmköping. liter sminktips å så iallfall...

• Skutta

BrideOf Rocky
    Helcoola bilder
    Ska göra mej i ordning nu... hoppas att det blir bra
    Tack allihop för er hjälp!!!
    Kramar

Svar på tråden 50-tals fest... Vad ska man ha på sig? Nån som kan svara snabbt?