Söta kakor/bakelser till dop
Vi ska ha dop i maj, och det blir endast fick då dopet är kl.14.30.
Jag tänkte ha tårta, och sedan baka en del olika sorters kakor och bakelser. jag vill ha söta saker, kanske i miniatyr... TIps??
Vi ska ha dop i maj, och det blir endast fick då dopet är kl.14.30.
Jag tänkte ha tårta, och sedan baka en del olika sorters kakor och bakelser. jag vill ha söta saker, kanske i miniatyr... TIps??
På dotterns dop gick alla kakor i rosa... De sötaste var mördegskakor utstansade med pepparkaksmått i form av en fot, garnerade med hennes namn i rosa kristyr... Sedan var det rosa maränger, "schackrutor" med den bruna delen utbytt mot rosa, brysselkex mm
Åh vilken bra ide med att skriva namnet på kakorna! Det tipset sög jag genast åt mej då jag snart ska ha namnfest för sonen..
Några söta kakaor som jag brukar göra ibland är fyllda marängkakor.
Jag ritar ritar upp hjärtformar med hjälp av ett pepparkaksmått på bakplåtspapper. Gör en marängsmet som jag sedan spritsar ut i hjärtformarna jag ritat ut. Gräddar dem i ugnen.
Sedan gör jag jordgubbsgrädde, mixar jordgubbar som jag vänder ner i hårt vispad grädde och som jag smakr av med lite florsocker. Spritsar ut lite på halva mängden av marängkakorna sedan lägger jag em marängkaka på jordgubbsgrädden så att det blir som dubbla kakor.
Annars är Macrons favoriter som man an färga i vilka färger man vill samt smaksätta med vad som helt. Smak favoriten är nog salty caramel
Salty caramel låter ju hur gott som helst. Hur gör du det? Är det i marängen eller i krämen inuti?
Cupcakes är ju alltid populärt, blått för killen & rosa för tjejen Ska börja baka snart til sonens födelsedag, så snappar åt mej alla bra recept