• Baby

Mat som är "Lösande" vs. "Stoppande"

Som rubriken lyder, kom med tips om mat som är lösande eller stoppande. Kan vara bra för den som har barn med förstoppning eller diaré. Jag har själv en kille på 5 månader som ibland blir lite förstoppad.
    Jag börjar med dom jag vet så fyller ni bara på listan.
    LÖSANDE: Päron, Kiwi, Katrinplommon.
    STOPPANDE: Banan, Majs.

• Svar på tråden Mat som är "Lösande" vs. "Stoppande"
  • Hedebris

stoppande: vitt bröd, mjölk (för vår son iaf)
    lösande: lactulos, olja(smörjande), messmör

• luckyme83

stoppande: blåbärsoppa , ris
    lösande: kommer inte på något mer än de ni redan skrivit =)

• ELLEoClara

Stoppande- risgröt, morot

lösande- ev. fet youghurt fungerar super på min lilla som lätt blir förstoppad
  • ViFrånLandet

Hoppas det är okej att jag "lånar" din tråd lite TS! Jag undrar nämligen när man kan ge de olika livsmedlen, kan jag tex. ge min 6månaders messmör om han är hård i magen?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 090810 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Baby
    ViFrånLandet skrev 2010-02-13 12:39:58 följande:
    Hoppas det är okej att jag "lånar" din tråd lite TS! Jag undrar nämligen när man kan ge de olika livsmedlen, kan jag tex. ge min 6månaders messmör om han är hård i magen?
    Låna på du =)
  • lilla hej

lösande: mjuka päron (iaf för min tjej), päronpuré

Är det inte mars snart?
  • Rocky 79

Fick ett tips från en sköterska på barnkliniken om att ananas är lösande. Har inte hunnit prova än, dock. Hon sa även att blåbär kan vara lösande på vissa barn. Har inte vågat prova det än eftersom alla säger att det är stoppande. Har en dotter på 8 månader som är jättehård i magen!

• Baby
    Rocky 79 skrev 2010-02-13 13:46:31 följande:
    Fick ett tips från en sköterska på barnkliniken om att ananas är lösande. Har inte hunnit prova än, dock. Hon sa även att blåbär kan vara lösande på vissa barn. Har inte vågat prova det än eftersom alla säger att det är stoppande. Har en dotter på 8 månader som är jättehård i magen!
    Jasså det är delade meningar där. Ja jag har inte hört varken det ena eller det andra så jag vet inte heller.
Svar på tråden Mat som är "Lösande" vs. "Stoppande"