Min 3-åring klagar på huvudvärk och somnar vid konstiga tider!
Jag har en dotter på tre år och hon har börjat bete sig på ett sätt som oroar mig väldigt mycket. För ett par veckor sedan somnade hon på dagis, tre dagar i rad. Hon brukar inte sova på dagarna. Första dagen somnade hon mitt i lunchen vid matbordet och bars in i ett annat rum. Den två följande dagarna somnade hon vid mellanmålet, och sov även i vagnen när jag hämtade henne. Hon var väldig blek och såg verkligen trött ut. Hon hade sovit bra på natten, och var inte förkyld eller så. Hon klagade på att hon hade ont i huvudet.
Sen nu den här veckan, har hon varit väldigt trött igen på dagis. Hon kan stanna upp mitt i leken och det ser ut som hon ska svimma, säger fröknarna. När hon sitter kan hon plötsligt nästan börja somna, men rycker sedan till och vaknar. I onsdags somnade hon efter dagis i parken, hon såg väldigt trött ut och klagade på huvudvärk. I torsdags var hon också väldigt medtagen när jag hämtade henne. I fredags somnade hon på morgonen innan samlingen och när jag kom efter lunch låg hon nedbäddad i soffan och sade med tårar i ögonen att hon hade ont i huvudet. Hon grät i hallen och jag fick köra in vagnen i hallen och bädda ned henne. Hon sov sen på vägen hem. När vi var hemma igår klagade hon mer över huvudvärken, eller snarare gråter, och skriker "Aj, mitt huvud, aj mitt huvud"....Imorse orkade hon inte bada för att hon hade ont i huvudet, hon älskar ju att bada annars! Hon fick alvedon och kände sig sedan lite bättre. Nu är hon med sin pappa hos sina kusiner och hon sov tidigare idag, och hon har gråtit över huvudvärken flera gånger.
Dagispersonalen är oroade över henne, de har inte varit med om att ett barn beter sig såhär förut.
Hon leker som vanligt mellan dessa huvudvärksattacker, hon kan vara bra ena sekunden och hängig nästa, för att sedan må bättre igen efter ett litet tag.
Är det någon som varit med om detta eller har något annat att skriva som kan lugna mig?
Vi ska till läkare på torsdag men jag kommer oroa mig till dess