någon som har bechterews???
Finns det någon som har bechterews här inne som kan beskriva sin sjukdom för mig? hur det började och vad ni har för symptom?
Jag misstänker nämligen att jag kan ha detta. Har i ett halvårs tid nu haft stora problem med smärta i kroppen.
det började med ett ryggskott som gjorde mig helt okapabel att röra mig på över en vecka. Efter det hade jag ont i höfterna ett tag. Sen fick jag problem med handleredna, dom domnar bort och värkar ut i fingrarna, särskilt när jag sover. När detta gick över efter ca en månad kom smärtan tillbaka i höfterna. Denna gång mkt värre, hade så ont att jag haltade. Smärtan satt på utsidan av höfterna och in mot ljumsken. detta var också betydligt värre nattetid och vaknade varje timma av värken.
sen började det smärta i mina axlar också. En slags brännande smärta som också den var värst på natten. Kunde inte ligga alls på sidan pga axlar och höfter.
Jag var under denna 2-3 mån perioden extremt trött och kände mig liksom småsjuk hela tiden. Har det senaste halvåret tappat helt oförklaringt i vikt. Vägde 53 kg förut, nu är jag nere på 48 kg...
Jag har även hela livet haft stora problem med min mage. något som jag bara kollat upp i tidiga tonåren (uteslöt laktos allergi och sådant) sen inget mer. Får extremt uppblåst mage och diareer som kommer ioch går ibland upp till 7 ggr per dag. Har nu fått höra att detta kan vara en sjukdom som kan höra ihop med bechterews.
vad tror ni som har denna sjukdom? Jag ska till vårdcentralen igen på tisdag och försöka få en remiss till reumatolog.
Min faster är svårt reumatisk, jag har röntgat höfter och ländrygg, men dessa visade inget fel.
Snälla nån som vet.....hade sååå uppskattat ett svar