• elvatolv

Något tips på vad man kan använda tomma barnmatsburkar till!

Man har ju samlat på sig en hel del och det är ju synd att bara kasta bort.

• Svar på tråden Något tips på vad man kan använda tomma barnmatsburkar till!
  • Gillis

Om man gör egen sylt så är dom bra att ha till det.

• Underbarson

Du kan lägga alla i blöt och skrapa bort etiketterna, sen kan du antingen ha kryddor i dom, smälta och hälla i stearin så det blir ljus, ha dom som förvaring av tex knappar, nålar, gem, suddgummi, gummiband...you name it!

• kela81

måla dem med glasfärg och sätt värmeljus i...om du vill så kan du vira ståltråd rund..hum..vad heter det...där locket ska sitta så att man kan häng upp dem...

• Nyfiken gul

för mig funkar de skitabra som komplement till mina matlådor till jobbet..

de är superbra att ösa ner kall sås i , strösocker, sylt eller vad jag nu behöver ha med mig till matlådan...

burken kastar jag sen efter användning om jag haft något kladdigt i den....

på så sätt slipper jag riskera att plastburkarna läcker sås eller tappar locket osv medans man åker till jobbet....

• Elfva

Du kan också göra ljuslyktor av dem, måla med glasfärg, dekorera ev med glasmosaik och häng upp med hjälp av ståltråd, ganska roligt pyssel för barn från 1 år och uppåt.

• elvatolv

Tack för alla tips! De kommer nog till användning.

Kan man frysa in mat i glasburkar?

Det dumma med burkarna är att locken sitter så dåligt på. Eller är det bara vissa av märkena?

• Nyfiken gul

ja man kan frysa i glasburkar..

OM man inte fyller hela vägen upp! Glas expanderar nämligen o är det för fullt spricker det...

• jomma

Rolig "presentförpackning" till nyblivna föräldrar. Vi fick en burk fylld med en bebis t-shirt från Pop! Uppskattades av oss.

• AE77

På ett dagis jag var på gjorde vi också ljuslyktor av dem men vi "målade" med klister och rullade sedan i socker, då såg de frostade ut, jättefina!!

Svar på tråden Något tips på vad man kan använda tomma barnmatsburkar till!