• mammajoanna

Vet någon ngt om cala d`or (mallorca)? rekommenderar eller avråda?

Hej, hej! Vi är ett gäng på  vuxna och två barn som ska resa tillsammans på en resa i sommar. Nu har cala d´or kommit på tapeten (på mallorca) och jag har aldrig hört om det. Skulle gärna ta emot info om stället av någon som varit där eller känner någon som varit där. Bra/Dåligt?

Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Vet någon ngt om cala d`or (mallorca)? rekommenderar eller avråda?
  • Bong

Nu är det ett par år sedan jag var där, men det kanske inte har förändrats så mycket...

Jag kan varmt rekommendera det!!

Det skiljer sig lite från de flesta andra semesterorter eftersom det inte finns någon lååång strand utan istället fem mindre vikar.
    Vi bodde vid Cala Ferrera som var fantastiskt fin! Stadskärnan är mysig och det finns en stor hamn där massor av fina yatcher ligger. Det finns gott om barer, restauranger och butiker.
    Staden är ganska kuperad med en del backar.

Det är ett toppenställe och jag skulle lätt åka tillbaka!

• mammajoanna

Tusen tack Bong! jag har gjort lite research och tycker det verkar riktigt fint. men det är alltid skönt att höra från någon som har varit där. =) Saknade man en lång sandstrand eller var badvikarna så fina så det inte spelade någon roll? Vi harv en dotter på tre år som ska med, och jag tänker att det är säkrare där eftersom det inte är så mycket vågor i vikar.  Men frågan är ju om man saknar de lååååånga stränderna. =)
    tack för ditt svar!

• Emelie80

Är mer än 10 år sedan jag var där, men bodde då på ett Ving-hotell. Tror det hette Ferrara Beach. Väldigt mysigt, härliga vikar att bada i, superklart vatten, god mat o lagom turistigt. Inte alls som Alcudia!

Ni ska helt klart ge det en chans! =)

• Bong
    Emelie80 skrev 2010-02-14 17:58:04 följande:
    Är mer än 10 år sedan jag var där, men bodde då på ett Ving-hotell. Tror det hette Ferrara Beach. Väldigt mysigt, härliga vikar att bada i, superklart vatten, god mat o lagom turistigt. Inte alls som Alcudia!Ni ska helt klart ge det en chans! =)
    Just det! Så hette hotellet! Ett bra hotell vill jag minnas.

Nej, jag saknade inte en lång strand överhuvudtaget.
    Vikarna var, som Emelie80 skriver, fina med väldigt klart vatten.
    Tror det passar en 3-åring perfekt eftersom det inte fanns några vågor att tala om.
  • Knubbe12

Bästa stället på hela Mallorca! Underbara vikar och mysigt på alla sätt och vis! Små vikar brukar iofs innebära "badvarning" då och då, eftersom jag har för mig att undervattensströmmar lättare bildas på dessa ställen.

• Peter N

Calador är en riktig turistfälla. Den "mysiga" orten är bara uppbyggd för turism. Finns ingen genuin kärna. Restaurangutbudet består av samma sak överallt. Pizza, hamburgare ... Man kan hitta mysiga vikar absolut, men då ska man vara i tid. Hur man kan rekommendera denna ort övergår mitt förstånd ... Men gillar man tivolitursim och att äta amerikanskt så ja då har man hittat rätt.

Svar på tråden Vet någon ngt om cala d`or (mallorca)? rekommenderar eller avråda?