• Smilla0608

Nymånegatan i Kortedala??

Hej!

Jag har fått i erbj en lgh i Kortedala, Nymånegatan.
    Den ska totalrenoveras. Är en 4:a på 107 kvm med balkong mot parkering.

Jag var där igår och pratade med hon som bor där och hon sa att det är mkt lugnt och fint område. Att det finns mkt barn och att detta ligger lite off, inte mitt i kortedala typ.
    Jag tror vi kommer ta den, men någon som vet mer om denna plats eller som kan ge mej lite råd eller så?

• Svar på tråden Nymånegatan i Kortedala??
  • Bakeapple

Där har jag bott! För mååånga år sedan.... Var jättelugnt område och alla i husen runt omkring hade gemensamma fester, typ kräftskiva på gården osv. Kändes inte alls som att bo i storstan, fast det var perfekt med nära till spårvagnen och tog inte alls lång tid till stan.

• Ankmor

Jag har en arbetskompis som bott på Nymånegatan i minst 20 år, i 3 olika lägenheter (pga familjesituationen genom åren) och hon säger att hon tänker bo kvar tills hon "blir buren ut med fötterna före". Alltså - hon trivs jättebra.

Det stavas JU inte JUH !!!! Lär er det någon gång!!!
  • krokryd
    Leyhla skrev 2010-02-13 07:01:24 följande:
    Hej!Jag har fått i erbj en lgh i Kortedala, Nymånegatan.Den ska totalrenoveras. Är en 4:a på 107 kvm med balkong mot parkering.Jag var där igår och pratade med hon som bor där och hon sa att det är mkt lugnt och fint område. Att det finns mkt barn och att detta ligger lite off, inte mitt i kortedala typ.Jag tror vi kommer ta den, men någon som vet mer om denna plats eller som kan ge mej lite råd eller så?
    Hej bor i området sen   år.Trivs toppen.Området kallas även kanindalen då det bor mycket barn här
  • Odella

Jag bor i närheten och går som tidningsbud där på söndagmornarna. Det har alltid varit jättelugnt även klockan 4 på natten :)

• amalie79

Det du fått höra är exakt vad det är : ) Ligger lite off, men hyfsat nära spårvagn och Kortedala Torg. Trevliga gårdar och verkar fortfarande vara många barn där... Det ligger precis i slutet av Kortedala, så att säga, precis ovanför Kvibergs kyrkogård.

Jag har varit i en sådan lägenhet, de är fina! Min chef bor i området och säger att hon trivs bra. Har ej bott där själv, men i andra delar av Kortedala eftersom jag växte upp där.

Svar på tråden Nymånegatan i Kortedala??