• Mamma Zandra

Tattuering, Namn-personnr

Vilket tror ni ät vanligast att man tattuerar in.
    barnens namn eller deras 6 första siffror eller en symbol som för barnet(tex Stjärntecken.)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tattuering, Namn-personnr
  • FlickaMedGuld

Namn, även om det är extremt fult.

• Limbo

Min man tatuerar.  Det vanligaste är namn+personnr just nu. Det är en ny trend, innan så var det bara namnet.

What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • Mamma Zandra
    Limbo skrev 2010-02-13 09:51:20 följande:
    Min man tatuerar.  Det vanligaste är namn+personnr just nu. Det är en ny trend, innan så var det bara namnet.
    Att man gör både namn och personnr eller att man gör bara namn eller bara personnr??
  • Limbo

Både och är det nu. Folk vill först ha namnet och sen så skriver man personnr under, det har blivit vanligt nu.
    Så det kommer man få se mycket av.
    Många gör även namnet med fot eller handavtryck under.

Funderar du på vad du själv ska göra?

What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • Mamma Zandra

Jag vill ha barnens namn men vill ju inte ha som en miljon andra.
    Sen personnr... för det har man inte sett många av.
    Så då funderade jag på barnens stjärntecken.

• tebax

jag tycker det är löjligt att tatuera in namn. Oavsett om det är ens käraste eller barnens. Ser hellre att man gör en symbol isåfall. Jag skulle skämmas röven av mig om min mamma el. pappa tatuerat in mitt namn.

• Mamma Zandra
    tebax skrev 2010-02-13 10:01:16 följande:
    jag tycker det är löjligt att tatuera in namn. Oavsett om det är ens käraste eller barnens. Ser hellre att man gör en symbol isåfall. Jag skulle skämmas röven av mig om min mamma el. pappa tatuerat in mitt namn.
    Varför då??
    MIn mamma  har mitt och syskonens namn??
    Sen har hon mina barns med.
    Inte skäms jag för det heller.
  • Jagbyttenick

Jag ritade en med bara födelsedatum som jag fick gjord för ett år sedan, men annars är det väl namnet som är vanligast.

Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • isisisis

Jag har heller aldrig fattat detta med att tatuera in barnnnamn i ballonger och sånt.Sina barn står en väl närmast iaf? Behövs en tatuering för att visa att man älskar sina barn?

Svar på tråden Tattuering, Namn-personnr