• Martagon

Skogsnäs barnsele?

Finns det någon som har provat? Såg den på sta'n och tyckte det såg behändigt ut. Man bär barnet som i en ryggsäck ungefär.

• Svar på tråden Skogsnäs barnsele?
  • Tabby

VAd jag hört ska det vara skänt för barnet men inte för bäraren då det inte finns något avlastarbälte i midjan. Detta gör att man belastar axlar väldit mycket..

• miriel

Skogsnässelen är jättemysig för barnet och himla smidig (lätt att få på och av då den är som en väska). Men den är vansinnigt obekväm för bäraren, speciellt när man har testat sjal och ergo...

Den är väldigt lik Weegon, en tysksele som oxå säljs i Sverige nu.

Vi sålde vår och köpte en ergo istället...

• Martagon

Hmmm, funderar på det där med Ergo - alla verkar jättenöjda med den, men jag har inte sett den själv. Vet någon om man "stoppar i barnet" innan man sätter på sig den på ryggen eller om man trixar dit guldklimpen när selen sitter på bäraren?

• Marlene

jag knäpper fast midjebältet på selen och låter den hänga bakom mig, sen humpar jag över wille och drar upp axelbanden. Endel för barnet under armen upp på ryggen, men hur man än gör krävs det lite övning och hjälp i början.

här finns en bildserie på hur man kan få upp barnet på ryggen www.myfavoritebabycarrier.com/bcss1a.html

• fantasiflicka

Jag knäpper fast midjebältet, sedan svingar jag Amelia upp på ryggen och lutar mig framåt så hon ligger på min rygg. Sedan lyfter jag upp axelremmarna över mina axlar och knäpper, FÄRDIGT!
    Jag tror man måste ha en för att förstå att det ÄR lätt...

• fantasiflicka

Jag pratar alltså om vår ergo!

• Eliin

Sutemiselen är också riktigt skön att bära med. den kan man också bära med på ryggen och även fram och på höften=)

Svar på tråden Skogsnäs barnsele?