har alla länder utbetalning den 25e alt 27e varje månad?
Bara något jag kom att tänka på hur det funkar tex i USA eller Italien. Betalas det ut varje månad eller hur har andra länder för system?
Bara något jag kom att tänka på hur det funkar tex i USA eller Italien. Betalas det ut varje månad eller hur har andra länder för system?
Tror inte det ær samma øverallt nej..
Jag har den 12 i varje månad, bor i Norge.
Min sambo får lön den 15:e i Norge. De som jobbar på Norge-avd på mitt jobb får lön den 20:e. Verkar variera mycket mer i t ex Norge än i Sverige. Sen har jag för mig att de ibland på amerikansk TV pratar om veckolön men jag vet inget mer om det.
Ofta har man veckolön i USA.
Man lever rätt skyddat och har så lite koll..alltid kul att höra hur andra har det. Får man bra lön i norge? I USA är det väl svårt?
I Norge är lönerna generellt mycket högre än i Sverige (åtminsone i de branscher jag känner till) men å andra sidan är det väldigt dyrt att leva där. Det bästa är att som min sambo bo i Sverige och jobba i Norge.
Ja och i Australien och många andra länder har man ju obefintlig eller näst intill obefintlig betald föräldrapenning.
jag får lön runt den 18:e i månaden. Bor i Österrike men jobbar på ett svensk/nordiskt företag.
Jag bor och arbetar i Sverige och får lönen den 16:e. På en tidigare arbetsplats fick vi lön den sista torsdagen i varje månad.
Jag hade tidigare lön runt den 10:e i månaden i Sverige.
Bor i USA, och det ar nog vanligast att fa lon varannan vecka har. jag far pa torsdagar, min man pa fredagar, och iom att vi inte har samma vecka, sa far vi en lon varje vecka. Vilket ar trevligt
I USA ar det vanligast att antingen fa lon varannan vecka, (alltsa 26 ganger per ar), eller tva ganger i manaden, (pa samma datum varje manad, och alltsa 24 ganger per ar).
Har kostar aven barnomsorg och skola en himla massa, sa aven om man tjanar sa ar levnadsstandarden relativt likadan Sveriges.
Bor i USA och jag får lön varje torsdag. Tjänar dock inte mkt per timme, utan jag får dricks. De får jag ta hem varje dag jag jobbar. Min man får lön varann fredag.
Tycker det är så mkt bättre på det här sättet än att bara få betalt en gång i månaden.
När jag jobbade (i USA) fick jag betalt en gång i månaden... men jag kommer inte ihåg exakt vilket datum. Jag jobbade på en låg- och mellanstadieskola.
Min man får betalt var 14:e dag... Ibland blir det 3 ggr på en månad och det är ju extra trevligt.
Jag bor i Sverige och får lön den 22:a varje månad.