• Två barn på landet

Någon vars barn fått diagnosen "obstruktiv bronkit"?

För en vecka sedan fick vi åka in akut med vår 8,5-mån son då han var förkyld och hade så svårt att andas, fick riktiga indragningar i magen. Diagnosen blev obstruktiv bronkit och han fick dricka flytande kortison och andas in adrenalin och Vendalin. Han blev snabbt bättre vad gäller andningen men nu en vecka senare hostar han värre än någonsin - en rosslande och jobbig hosta som sitter långt nere i lungorna. Han snorar också väldigt fortfarande, men har ingen feber. Är det någon annan som har barn som har fått denna diagnosen som vet om det är normalt att slemhostan sitter i så länge? Enligt pappret vi fick får 40 % av alla småbarn obstruktiv bronkit i samband med en virusorsakad luftvägsinfektion. Men jag har då inte hört ngn som har haft det?

• Svar på tråden Någon vars barn fått diagnosen "obstruktiv bronkit"?
  • Trikarn

Men om han hostar o rosslar värre n förut, så kanske ni bör kolla upp det??

Han kan ha hostat sig till en lunginflammation

Men om han får samma diagnos 3 gg tror jag är praxis, så har han troligen förkyningsastma

Jp det är en vanlig diagnos, men inte många som vet att det heter så, utan de flesta klarar sig med  ex flytande ventoline, och det brukar förklaras med "jobbig" hosta i samband med förkylning

Korall 05, Costas 07 ( ds) mina älskade trollungar!!
Svar på tråden Någon vars barn fått diagnosen "obstruktiv bronkit"?