• älsa

Någon som har en vit "Eketorp" soffa från Ikea???

Den är ju så himla snygg! Men är den väldigt opraktisk? Blir det lätt fläckar? Är den svår att tvätta? Någon som kanske t.om har barn och den fungerar? Har barn på g och maken är synnerligen negativt inställd till vit soffa pga detta
    Den är tänkt att ha som soffa i vardagsrummet och inte i Tv rummet där man oftast är.
    Vad tror ni, är det dumt att köpa den i vitt eller?

• Svar på tråden Någon som har en vit "Eketorp" soffa från Ikea???
  • väntar o längtar

Vit soffa är nog det bästa som finns för barnfamiljer. Vitt tyg går att tvätta med blekmedel om det skulle behövas. Försök göra det med en röd eller beige klädsel...

• Poena

Vi har en Ektorp i naturvit. Vi har inga barn, men däremot mig som har en viss tendens att kladda ner med choklad, fettfläckar och gud vet allt

Hittills har allt gått bort, inga problem alls. Tvättar alltid överdragen på 60 grader, ingen krympning alls, svåra fläckar har jag behandlat med Ta bort och jag har fortfarande inga permanenta fläckar efter mer än 3 år!

• Buz

Har ägt en vit Ektorp soffa och hade då fyra barn (nu fem). Den är så bra eftersom det går lätt att ta bort tyget och det får rum i tvättmaskinen. Bra, billig soffa som är alldeles perfekt till barnfamilj.

• JohPet

Vi har nog spillt allt i vår vita Eketorp. Bara att tvätta på 60 grader. Vi har dessutom haft den i nästan 10 år så den håller bra trots att den är billig!

• KajsaSthlm

Vi hade en vit Ektorp. (Har sålt den nu till förmån för en större soffa.) Det var inga som helst problem eftersom klädseln var tvättbar. Som sagt, det gick ju utmärkt att använda blekmedel på den. Även om man inte spiller i den direkt så blir vitt ganska solkigt efter ett tag om man inte håller efter klädseln. Tvätt med jämna mellanrum är det som gäller om man vill att det ska se fräscht ut alltså. Sedan tycker jag att klädseln såg lite sjaskig ut om man inte strök det stora överdraget nedtill så att det föll snyggt.

• nyponsoppa

Har också vita ektorp soffor hemma. Allt går bort, oftast räcker det tom att man sprutar lite vanish på fläcken så slipper man tvätta men det går lika bra att slänga in överdragen i tvättmaskinen på 60 grader.

Svar på tråden Någon som har en vit "Eketorp" soffa från Ikea???