• Balooba

Gravid v.36 - "Typ" kraftig magknip i hela magen & lös, under lång tid. + andra funderingar! Hjälp!

Har haft problem med magen nu en längre period (någon månad) ofta på mornarna.
    Känns precis som om det är kraftig magknip i HELA magen som spänns så mycket och sedan går över å håller på så ca7-10min.  Å ja måste ALLTID gå på toan o är då jättelös i magen!
    Ibland händer detta upp till 3ggr på bara 2-3timmar. Någon annan som har/haft så? Vet inte alls varför jag har så. Är inget jag äter heller då detta händer varje dag!

En annan sak jag undrar över också.. Ibland när jag sitter på toan tex o har ena benet uppe på ringen så kan det komma som en vit smörja som rinner från underlivet. Det är inte slemmigt eller så utan mer som fil aktigt om ni förstår vad jag menar. Inte som typ sirap i konsistensen. Detta händer bara då jag sitter uppåt med benen. Vad kan det vara för något?

Idag fick jag även ett vitt flimmer för ögonen, typ vita prickar som rörde sig. Satte mig då på huk och blundade o då gick det över. Har sedan igår kväll haft huvudvärk på ett enda ställe i huvudet, på vänster sida en bit ovanför örat. Dunkar ont några gånger sen går det över för att återkomma senare igen. Är det något farligt tro?? =( Sist jag var hos bm hade jag perfekta värden och blodtryck så vet inte om det kan ha med det att göra..

Hoppas nån vet vad detta kan bero på!

• Svar på tråden Gravid v.36 - "Typ" kraftig magknip i hela magen & lös, under lång tid. + andra funderingar! Hjälp!
  • lill linda 82

jag tycker du ska ringa förlossningen och höra vad dom säger ang huvudvärken och flimret. flimmer och huvudvärk kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. enda sättet att kolla det är att du åker in på förlossningen o tar urinprov och ser om det finns spår i det. och sedan att de tar ett blodtryck på dig... man kan ju insjukna snabbt. för min del insjuknande jag i det v36 med första barnet o blev inlagd direkt, jag visste inte ens om att jag hade det. åkte in för att jag trodde att vattnet sipprat men det hade det inte. (urin som läckte)

den vita saken som kommer från underlivet tycker jag låter som antingen svamp eller vanliga flytningar.. dom kan ju som sagt komma i olika skepnader under graviditeten.

ang diarren så är det ju ofta så mot slutet, kroppen tömmer sig o det är ju extra mkt tryck på tarmarna så det är ju inte konstigt det blir så.

Mamma till Steven 050525, Stella 060816, LillTösen BF 8Mars
  • Balooba

men lös i magen har jag ju varit sedan slutet av 1a trimestern?? :S
    Annars så vet jag inte om det är havandeskapsförgiftning det handar om, då det bara har flimrat en gång och jag har ju bra blodtryck osv..
    När du hade det, hade du svullna fötter osv då? Och vad gjorde de på dig när du las in??

• lill linda 82
    Balooba skrev 2010-02-13 18:05:37 följande:
    men lös i magen har jag ju varit sedan slutet av 1a trimestern?? :SAnnars så vet jag inte om det är havandeskapsförgiftning det handar om, då det bara har flimrat en gång och jag har ju bra blodtryck osv..När du hade det, hade du svullna fötter osv då? Och vad gjorde de på dig när du las in??
    än en gång, bara för att du hade bra tryck sist så behöver du ju inte ha det idag.. hf kan man få när som helst när man minst anar det.
    ja jag svällde väldigt mkt 2 veckor innan jag lades in. vad de gjorde? ja jag fick ligga i ett mörkt rum en vecka, de tog prover varannan timma dygnet runt. sen satte de igång mig en vecka efteråt.
    enda jag kände var att jag hade dov huvudvärk, flimmer, hade svällt i kroppen och hade typ förkylningssymtom o väldigt mkt sd.
    men det behöver ju inte vara det du har, har det bara hänt en gång så kan det ju vara kroppspulsådern tex... man kan ju få yrsel o allt möjligt om den stryps ett tag om bäbis kommer åt den.

Jag vet inte vad den dåliga magen beror på. Jag vet bara av egen erfarenhet att då jag väntade sonen så var jag kass i magen from den dagen jag blev gravid tills han kom ut. Med dottern hade jag motsatt effekt. Och nu då jag väntar mitt 3dje barn är det på ett ungefär som då jag väntade min dotter. Det är nog hormonellt... Fråga din bm så får du nog bättre svar på det.. :)
    Mamma till Steven 050525, Stella 060816, LillTösen BF 8Mars
  • Mary Jo

Angående flimmret håller jag med ovanstående,det bör du kolla upp fort.

Angående magen,äter du järntabletter? Vissa tabletter blir man hård i magen,andra kan man ju bli lös.

• Balooba

hade då inte hf, då ingen äggvita finns å alla prover är så bra de kan bli. =)
    Det är nog ingen fara ändå =)

Svar på tråden Gravid v.36 - "Typ" kraftig magknip i hela magen & lös, under lång tid. + andra funderingar! Hjälp!