• Pandy

Tappar 3 månaders barn hår?

Jag har tvillingar på snart 3 månader.. Min ena pojke har väldigt lite hår uppe på huvudet. Idag upptäckte jag på hans kudde att det var hår..Då drog jag på hans hår upptill och då lossna det lite hår,.,men det lossnar inte på sidorna eller därbak..
    Han ser lite ut som en liten gubbe med den frisyren.. Hans bror har massa hår över hela huvudet...Blir lite orolig...Vet att barn kan tappa hår när det skaver,,men detta är ju upptill..

• Svar på tråden Tappar 3 månaders barn hår?
  • Dalkulla74

Min Martin skavde bort hår och verkade tappa med då han var ca 3 mån. Det är nog det där fjunhåret, sen kommer hår av bättre kvalitet tror jag. Martin är 5 månader nu och har börjat få stubb, hår som växer fram under det lilla fjunhår som är kvar.

• LabLover

jag tycker också att dottern tappar hår. hon är nu 4 månader och jag ser fortfarande en hel del på kudden även om det verkar som det börjar växa in igen. ska bli intressant att läsa andras erfarenheter.

• MammaFia

Ja, lilan hade massor å ganska långt, nästan kolsvart hår när hon föddes. Det skavdes av å så tappade hon en del. Nu är hon en blond lintott.

• Pandy

men min son tappar hår där det inte skaver...

• Västeråstjej

Ja, det där goa och lena bebishåret blir som förbytt till det "andra" håret dom får.

• Lorelei

Daniel tappade allt hår på ca 2 veckor,bortsett från en liten mörk rand i nacken. Setta runt 2-3 mån. Nu har det sakta börjat växa tillbaka och är istället för mörkt totalt "lintottsblont"! Ser lite kul ut med den där randen i nacken

När det föll av så kändes det som att allt kom på en gång. Jag fick massor av hår mellan fingrarna när jag strök på hans huvud...

Fullt normalt!

• Pandy

skönt att höra
    min andra son föddes nog med det riktiga håret..ha ha!!!
    man kan se deras hår i mitt galleri

Svar på tråden Tappar 3 månaders barn hår?