• Gladiz

    Hjälp!!

    Hej, Min son Kevin har mått väldigt dåligt den senaste tiden och har dragit sig undan. Jag pratade förut med honom och han berättade han har blivit mobbad i skolan. Tydligen har någa äldre pokar tvingat honom att äta deras avföring. Det är därför han kom hem och kröktes tydligen. Han gråter och vill inte prata om det för att han skäms. Men jag känner att jag måste göra nogt men vet inte vad, snälla hjälp mig!

  • Svar på tråden Hjälp!!
  • MARIO

    Har du kontaktat rektor o lärare?
    De är de första som jag tycker bör göra sen kan ju även skolsyster behövas för att prata och hjälpa sonen.

  • Disela

    Som ovan säger. Självklart måste du kontakta skolan. Skriv ner datum för det som händer/har hänt, prata ordentigt med din son och få honom att berätta vad som skett. Se till att han inte känner sig anklagad för något. Många barn har en tendens att vända på situationen, precis som många vuxna som har blivit utsatta för våld. Se till att han inte på något sätt känner att det är hans fel. Rektorn måste samla till ett möte med mobbarna och deras föräldrar för att bringa klarhet i vad som har hänt och försöka lösa problemen utifrån det.
    Jag själv blev mobbad som yngre och det var hemskt. Men allt löste sig till slut efter samtal öga mot öga med de som mobbade mig. Gud så de skämdes, och vilken seger det var för mig! Stort lycka till!


  • Gladiz

    Tack så mycket. Ska ringa så fort som möjligt. Tycker det är så fel att han skäms över det här. DEt är ju dom som ha gjort han illa. Det är Förjävligt att tonårsgrabbar kan utsätta en liten kille på 8 bast för nåt sånt här.

  • Disela
    Gladiz skrev 2010-02-13 22:54:29 följande:
    Tack så mycket. Ska ringa så fort som möjligt. Tycker det är så fel att han skäms över det här. DEt är ju dom som ha gjort han illa. Det är Förjävligt att tonårsgrabbar kan utsätta en liten kille på 8 bast för nåt sånt här.
    Ja, det är verkligen vidrigt! Men stå på dig! Oftast är det ju så att mobbarna också mår fruktansvärt dåligt, i botten. En person som gör så här mår inte bra i sig själv. Det måste man (tyvärr) också komma ihåg. Men personalen på skolor brukar vara väldigt duktiga på att lösa och förbättra såna här situationer. Prata med din son och stötta honom så mycket det bara går.
  • Gladiz
    Disela skrev 2010-02-13 23:07:05 följande:
    Ja, det är verkligen vidrigt! Men stå på dig! Oftast är det ju så att mobbarna också mår fruktansvärt dåligt, i botten. En person som gör så här mår inte bra i sig själv. Det måste man (tyvärr) också komma ihåg. Men personalen på skolor brukar vara väldigt duktiga på att lösa och förbättra såna här situationer. Prata med din son och stötta honom så mycket det bara går.
    Ja det är det jag får göra. Ja dessa pojkar måste ju må väldigt dåligt. Funderar på om man kan anmäla dom för något. Min son har nämligt också berättat att dom för in en pettflaska i anus på honom.
  • Disela
    Gladiz skrev 2010-02-13 23:12:44 följande:
    Ja det är det jag får göra. Ja dessa pojkar måste ju må väldigt dåligt. Funderar på om man kan anmäla dom för något. Min son har nämligt också berättat att dom för in en pettflaska i anus på honom.
    Jag skulle inte gjort något innan jag pratat med skolan, föräldrarna och barnen själva. OM detta stämmer som han sagt, kommer de säkerligen bli föremål för en utredning. Jag säger absolut inte att din son ljuger, men ibland kan barn överdriva saker bara för att de är så ledsna. Jag själv gjorde det, bara för att jag ville att mina föräldrar skulle ta mig på större allvar. Visst funkade det, men vad det var jobbigt att förklara allt sedan, att allt faktiskt inte var sant. Men avvakta tills du pratat med skolan, detta borde du få göra omgående, redan i början av nästa vecka.
  • Gladiz
    Disela skrev 2010-02-13 23:16:11 följande:
    Jag skulle inte gjort något innan jag pratat med skolan, föräldrarna och barnen själva. OM detta stämmer som han sagt, kommer de säkerligen bli föremål för en utredning. Jag säger absolut inte att din son ljuger, men ibland kan barn överdriva saker bara för att de är så ledsna. Jag själv gjorde det, bara för att jag ville att mina föräldrar skulle ta mig på större allvar. Visst funkade det, men vad det var jobbigt att förklara allt sedan, att allt faktiskt inte var sant. Men avvakta tills du pratat med skolan, detta borde du få göra omgående, redan i början av nästa vecka.
    Ringer på måndag. Jag hoppas att han överdriver.
Svar på tråden Hjälp!!