• VitaRosen

Förskola östermalm och norrmalm!!!!!

Hej!

Efter att ha väntat på utlovade förbättringar så vill jag/vi kanske försöka byta förskola till hösten.
    Är förstås orolig för att det är samma snack men ingen handling på alla andra som säger sig vara bra förskolor så jag efterlyser nu desperat era föräldraåsikter angående vilka förskolor som är bra och vilka man ska akta sig för!!!!!!
    Vi bor mitt emellan östermalm och norrmalm/vasastan så allt från Djurgården till Hagaparken går bra! 
    Tack så väldigt på förhand!!!!!
    Vill ni inte skriva här så får ni gärna inboxa mig!
    Önskemål angående förskola är gärna Montessori eller Reggio Emilia pedagogik och nära fina parker med mycket utevistelse men främst att det ska finnas ordentligt med utbildad personal! 
    Alla tips uppskattas väldigt mycket av en ledsen mamma som känner sig väldigt lurad.
  • Svar på tråden Förskola östermalm och norrmalm!!!!!
  • hemmafrun

Vi hade våra barn på Jensen education när vi bodde i Stockholm och var såååå nöjda.
    De har en på norrmalm och en på Östermalmsgatan.
    Hälsa till dem från Linda med Nova och Neo som flyttade till USA

• VitaRosen

Tack hemmafrun! Ska kolla upp dom också!

Det är så himla jobbigt det här, barnen är ju så förtjusta i sina kamrater men det är så mycket runt omkring hela tiden som skapar en dålig stämning. Just nu är de små och verkar inte ta åt sig så mycket men hur blir det när de blir fyra-fem år?

Jag inboxar dig citymamman då det här är mer privat skvaller....

• Trulsis83

Jag arbetar på en förskola som heter Oden, (är dock föräldraledig just nu)som ligger på Surbrunnsgatan och vi arbetar efter Reggio Emilias filosofi. Jag trivs väldigt bra där, är en liten förskola med 2 avdelningar, totalt 37 barn, en avdelning med 1-2 åringar och en med 3-5 åringar. Vi har en stor innergård som är isolerad från stora vägar. Vi är 4 förskollärare och 3 barnskötare. Den pedagogiska miljön inne på förskolan är anpassad efter barnen, alla leksaker är på barnens nivå så att de kan ta fram det de vill leka med själva. Vi har också en ateljé på varje avdelning där barnen får måla och skapa fritt när de vill under dagarna. Vi arbetar med projekt och just nu arbetar de med att bli "Grön Flagg förskola", de arbetar med kretsloppet och miljön. Jag kan också rekommendera förskolan Brunnen som ligger på samma gata, den tillhör samma enhet som jag arbetar i. Förskolan Svea ska också vara bra har jag hört, den ligger på Döbelnsgatan.

Bara att höra av dig om du vill veta mer om hur vi arbetar.

• VitaRosen

Tack Trulsis! Jag ska nog komma på besök! Gillar verkligen pedagogiken och det låter fint med en stor innergård!

• Trulsis83

Du kan få numret till vår pedagogista Mia som har hand om visningar på förskolan, men om du vill ha det så kan jag skicka det i ett privat mail till dig.

• VitaRosen

Jättegärna trulsis! Du kan skicka ett privat mail genom familjeliv också, fast det var kanske det du menade, annars så får du min mail på din inbox

• Mammaboom

Är mkt nöjd med Kejsarkronan vid Odenplan och kan varmt rekommendera det.
    Är mkt missnöjd med Förskolan Sture på Regeringsgatan där min son gick första halvåret.

I övrigt så rekommenderar jag att du tittar på fjolårets resultat av brukarundersökningen på www.stockholm.se.

• VitaRosen

Tack för tipset! Har redan kollat brukarundersökningen och noterat att Kejsarkronan låg i topp

• astral

Hej!
    Jag inboxade dig tidigare precis när du sökte förskola förra gången. Kolla gärna mitt förslag, Våran förskola har ett par lediga platser till hösten. maila mig gärna om det låter intressant så berättar jag mera....

Svar på tråden Förskola östermalm och norrmalm!!!!!