Vuxenacne!
Är 26 år och lider nåt så fruktansvärt av acne. Har alltid haft det mer eller mindre men nu är det hur mycket som helst! Jag bokstavligen känner hur dom ploppar upp och alla är stora, röda, kliande, bultande och nästan infekterade. Och alla lämnar stora röda ärr efter sig.
Dom sitter nästan allihop i "det hormonella området", dvs. på haka, kinder och käkben. Just nu är det käkbenen som är mest besvärande.
Jag använder en svindyr och bra tvättgel och ansiktskräm från Hälsokost och jag VET att den fungerar bra mot acne, har använt den tidigare (fick prover från butiken) och då fick jag jättefin hy, men jag hade inte råd att köpa mer så jag fick sluta och då kom allt tillbaka.
Men nu fungerar inte produkterna och det är då jag inser att det måste komma inifrån. Det är ju säkert hormonellt. Men varför just nu?
Jag kan inte äta p-piller (har provat några stycken speciellt utvecklade för acne också, men dom funkade ej) eller använda prev.medel med hormoner, så för en månad sen har jag satt in en kopparspiral. Men den tillför ju inte hormoner! Så vad kan detta bero på och vad FAAN kan jag göra åt det? Jag mår SKIT av det och vill inte visa mig för folk, än mindre min kille.
Finns det mediciner mot sånt här?
Skalar av ansiktet snart...