• Anonym

Fäller mycket

Hejsan!

För 7 månader sen födde jag en son och efter graviditeten började jag tappa väldigt mycket hår och gör än idag...
    När jag duschar kan jag få 3-4 nävar med hår och även när håret är torrt tappar jag också jämte mycket. Hade väldigt tjockt hår innan och nu har jag blivit tunnhårig...
    Undrar hur länge det dröjer innan denna slutar? Känns som man inte kommer ha något hår kvar snart..

Sen undrar jag över en annan sak...
    Jag har alltid duschat varje dag vilket lett till att om jag inte duschat en dag så har mitt hår blivit fettigt och jag undrar om man kan göra något åt det så det inte blir fettigt längre...

• Svar på tråden Fäller mycket
  • Hårexperten

Hej!

Gällande ditt håravfall så hade jag talat med min läkare om du känner att du är orolig. Ev. finns det nån vitamin som du har brist av.
    Hör annars med hälsokosten, där finns hur mycket som hellst som är för håret.
    Inget jag provat själv men hört av andra att det hjälpt till viss del.

Vad gällande tvätt av håret så är det så här, att när du tvättar håret så tar du bort fettskyddet som talgkörtlarna som sitter i huvudbotten har producerat för att skydda huvudbotten. Ju mer du tvättar och torkar ut huvudbotten detso mer fett produceras.

tyvärr är det som en ond cirkel, mend et är bara att bita ihop och försöka trappa ner succesivt på tvättandet så ska du se att med tiden så kommer det att bli bättre.
    Börja med att köra varannan dag och sen avr tredje.

Lycka till med ditt hår! 

Svar på tråden Fäller mycket