• Mingzhi09

infektion efter snitt?!

Är det normalt att man blöder lite mer efter en vecka när man har gjort ett snitt ?!(jag har bara blött sparsamt fram tills nu då det är mer). Sedan undrar jag om det är vanligt att man blir svullen precis vid ärret utan att det tyder på en infektion? De senaste dagarna har jag nämligen fått mer ont i magen och vid ärret och det har blivit svullet precis vid ärret. Jag ser inga yttre tecken på infektion som tex rodnad, var eller sånt...

Någon som vet?!

• Svar på tråden infektion efter snitt?!
  • Kaandra

Har du feber? 

Jag gick med infektion efter snittet, fick bara ondare och ondare till slut hade jag 40 graders feber och fick ligga inne på sjukhuset i över en vecka med antibiotika genom dropp.

De är bättre att kolla en gång än att gå med de i tre veckor som jag.

• kladdkaka

Blöder mer vet jag nte om man brukar göra... Det är om det blivit infektioni själva livmodern i så fall, men då brukar man väl ha mer ont och framför allt feber!

Var uppmärksam på feber (hoppa över en värktablett tex, de är ju febernedsättande!)

Svullen kan man nog bli utan infektion, jag är fortfarande hård och bullig inuti unde rärret. Dessutom har jag fortfarande ont, särskilt efter att jag legat ner ohc reser mig upp.

Jag fick också en infektion, 11 dagar efter snittet. Den var lindrig och gick bort med "vanlgi" antibiotika, men det hade samlats sårvätska precis under huden... Inte kul

HOppas du mår bra och att det inte är någon fara!

Kram

• Mingzhi09

Tack!!!!!! Vad söta ni är som bryr er :) Jag tänkte kolla upp det imorgon! Vem ska man vända sig till? BB eller?!

• Mingzhi09

tror ni att det är farligt med en eventuell infektion - tex att man blir steril etc

• A82
    Mingzhi09 skrev 2010-02-14 13:50:28 följande:
    tror ni att det är farligt med en eventuell infektion - tex att man blir steril etc
    Nej inte om du kollar upp det redan imorgon, var lite observant på om du får feber eller mår allmänt sämre då kan man ju ringa och rådfråga sjukvården.
  • kladdkaka

Ring Kvinnokliniken, gyn eller sjukvårdsrådgivningen, det gjorde jag!

• inteän

Jag antar att du menar att du inte blöder från snittet, utan att det är avslaget? Det är ju ingen skillnad på avslaget efter ett kejsarsnitt eller vaginal förlossning, det är ju såret där moderkakan suttit fast som blöder. Mitt avslag tog nog 5-6 veckor innan det var helt borta.

Låter ju klokt ringa och kolla men hur har du gjort annars? Har du gjort något annorlunda som gör att du kanske får mer ont? Har du rört dig mer än vad du gjort tidigare? Eller har du tagit färre smärtstillande tabletter?

Lycka till, hoppas det ger med sig!

• Leos och Vincents mamma

Jag fick livmoderinflammation en vecka efter mitt senaste snitt för snart 2 år sen. Jag blödde massor och det luktade väldigt illa, sen hade jag grymt ont både i magen och i ryggen och hade yrsel och hög feber. Jag ringde BB (de har ansvaret om en upp till en vecka efter förlossningen), fick komm dit direkt och det konstaterades snabbt att det var livmoderinflammtion och det var ganska allvarligt. Jag var inte helt anträffbar och fick ligga med antibiotika dropp dygnet runt i 2 dygn innan det vände, sen fick jag äta antibiotika tabletter i 10 dagar.

Så ring och hör med dem innan det blir så illa som för mig.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden infektion efter snitt?!