• chupachup

juniorstol stokke eller ikea?

Min son vill inte längre sitta i barnstol utan på vanlig stol, han når dock inte riktigt upp till bordet då. så vi tänkte inhandla en juniorstol. de har flera modeller på ikea men alla jag vet har en stokke. vad säger ni? vilken är bäst? fördelar/nackdelar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 11:09
    med stokke menar jag deras Tripp trapp stol

• Svar på tråden juniorstol stokke eller ikea?
  • eec82

Har tripp trapp men visst var den dyr å i början så var ikeas stol bäst. Men nu vid 1 år gillar jag tripp trapp bättre.

Men visst så klarar man sig säkert på IKEA lika bra.

• Wilmis07

Vi har en tripp trapp stol,den är toppen!

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • eec82

jo tripp trapp lämnar ju 10 års garanti med. Är inte många leverantörer som vågar det.

• LizG

Tripp Trapp! Mycket bra stol som vi kommer att använda ett bra tag till (vår son är 5 år nu). Den är kanon då man kan växa med den, bara att flytta sätet och fotstödet.
    Den håller väldigt bra också, mina föräldrar har en hemma hos sig som min syster (25år) hade då hon var liten och den är i bra skick!
    Om du (som jag) tycker det är dyrt så brukar det alltid finnas på blocket, gäller att ha koll lite varje dag för jag misstänker att dom går fort.
    Sen kommer nästa problem bara, att välja färg/trä men det är en ganska rolig utmaning

• muffin

Personligen tycker jag att tripp trappen är ful. Ikea har många fina i lite mer lantlig stil (som jag då gillar{#lang_emotions_laughing}) och super fina pinnstolar!

• Kodia

Jag tror att en del missförstått dig, TS. Men jag antar att du tvekar mellan Tripptrapp och tex. Agam, Hepola och vad de nu heter, som är som höga pinnstolar. Vi har en Agam och en Hepola. Jag tycker bäst om Agamen, för den är liten och nätt att flytta runt, och tar inte stor plats när man tex. dukar långbord. En vuxen sitter bekvämt på den. Mina barn har haft sådana stolar från de var två år, och nu har dottern, snart 8 år, dem vid sitt skrivbord, så hon får bra arbetsställning.

• sarsparis

Med tanke på att tripp trapp håller i säkert 20 år (om inte mer, min vän har en tripptrapp sen -85 som hon suttit i) så har den stolen även ett bra handra handsvärde när man säljer den på blocket. stolen är stadig och det är lätt att ställa in så den anpassar sig efter barnet längd.

• chupachup

Tack för alla svar med olika erfarenheter

Svar på tråden juniorstol stokke eller ikea?