• Cloud Berry

Har du upplevt något problem med Klarna aka Kreditor/Segoria?

Många jag känner har någon gång fått problem med detta bolag, det är allt från en påminnelseavgift på 50 kr till en dyrare avgift på 160 kr genom deras egenreggade bolag Segoria. Dubbelfakturor som inte betalats tillbaka osv.

Tidigare så kunde kunder rejta företaget på rejta.se och eniro.se men Klarna/Kreditor har tagit bort den tjänsten eftersom de alltid fick lägsta möjliga betyg och väldigt många negativa omdömeskommentarer så nu undrar jag hur det ser ut för er?

Har ni haft problem med Klarna/Kredtioer/Segoria? (Det är ett och samma bolag som bytt namn)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du upplevt något problem med Klarna aka Kreditor/Segoria?
  • Sencha

Nej.
    Fast det enda jag haft med dem att göra har varit för plusmedlemskap här på FL.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • rosen76

Röstade nej aldrig. Tar faktura ofta när jag handlar via nätet och oftast är det Klarna som har hand om de, har aldrig varit några problem.

• Oskar201

Kreditor, Segoria och Klarna är alla olika namn för samma oseriösa aktör på kreditmarknaden.

Man har helt enkelt inte någon ambition att bedriva en seriös verksamhet. Vi har blivit lurade på flera tusen kronor av detta bolag som tagit betalt för en produkt som aldrig levererades. kollar alltid om websajter samarbetar med något av dessa företag och handlar helt enkelt inte av de företag som använder dem som samarbetspartner.
    Oskar201
  • Christian78
    I have a huge prblem with them and Lifebutiken.se

Before I went on a longer trip abroad I cancel my order that I made, 8h before. Confirmation mail never came as they do not send those mails. And Life claims they doo.

Newer the less that gave me to Segoria and they started sending me bills. Without any (ANY) kontrol. ONe on thing I newer took 1300 kr, other on outlösta paket 255 kr.

What to say.

I had to pay them so I could sleep normaly... 
  • alvide

Nej. En gång fick jag varor men ingen faktura. Jag väntade o väntade. Till slut ringde jag o frågade var fakturan var, då hade sista betaldatum gått över en månad men då ändrade de bara datum o sa att jag fick 10 dagar extra utan problem.
    Vid ett annat köp fick jag faktura samma dag som jag beställde varor och hade då 10 dagar på mig att betala men varorna dröjde längre än 10 dagar (pga leverans från utlandet). Då ringde jag o sa att jag inte ville betala än då inga varor var leverade ännu. Då ändrade de till ytterligare 10 dagar. Sen var det bara o höra av sig om jag inte fick nåt då heller o de skulle skjuta på datumet ännu mer.
    Klarna har varit samarbetsvilliga med mig iaf.

• Favvo

Nix, jag har aldrig haft några problem och de gånger tex när en faktura skickats men inga varor har jag ringt och dom har löst det. Även skickade de påminnelse när jag redan hade betalt och även där löste dom det...

• sstv

Nä inga problem med dem, fast många faktura köp över nätet gått via dem.

• Odella

Japp, har flera gånger inte fått fakturor, som senare dimpt ner i form av påminnelsefakturor. Riktigt irriterande.

• Ari Gold

Jag bara AVSKYR det bolaget!

Framför allt tycker jag att det är SÅÅ seriöst att de ständigt erbjuder avbetalning/kredit till kunder som valt faktura när man handlar på nätet. Finns det en ruta att fylla i för att välja kredit och jag INTE fyller i den - då vill jag INTE bli erbjuden den tjänsten.

Har även varit med om att de försökt driva in  ett felaktigt krav.

Har  dock ännu större problem med Profina som i flera år försökt kräva mig på en medlemsavgift i Karlstad  Studentkår. Trots att jag bestridit den flera gånger och bett dem skicka underlag har de nu sänt den vidare till  Kronofogden.

Behöver jag  nämna att jag bor i en helt annan stad och över huvud taget aldrig studerat vi Karlstad Universitet?

Dessa bolag är EJ seriösa!

• tf08rq0

Klarna är svin!

Jag har fått hem fakturer till min bosradsadress i flera år, även från Klarna. Men så en dag, börjar Klarna skicka sina fakrurer till mina föräldrars adress. Vissa fakturer går dit, andra till min nuvarande adress. När jag frågar Klarna varför de gör så, svrarar de att jag måste uppdatera min adress på deras hemsida, för de använder tydligen alltid den senast uppdateade adressen. Konstigt? Ja, mycket! De verkar ha börjat med att sprida mina fakurer till olika adresser hela tiden, allt för att jag ska få påminnelseavgifter..

Jag har läst hur flera märker av deras blufferi. Jag tycker bara det är konstigt att Klarna fortfarande finns som alternativ på nästan alla kända betalsidor på nätet! Detta gör ju att hela konsumtionssamhället som nu är på väg att digitaliseras, också är på väg att falla ner i principer som kan liknas vid en ren maffiakultur.   

Finns det inte juridiska författningar som säger vad som är rätt och fel i dagen konsumtionssamhälle?! Kan ingen sätta dit Karna, ställa dem till svars?! Varför gör ingen något?? Ska hela Internet vara ett enda osofistikerat stort skämt, utan lagar och regler, en uppfart för alla bluffare och svin?!! 

Svar på tråden Har du upplevt något problem med Klarna aka Kreditor/Segoria?