• Violina9

99,9% säkra graviditetstest?

Hur kan graviditetstest vara så missvisande? Har tagit 2 olika slags (sorters) test, dock från samma leverantör samt att jag tagit det vid 2 olika tillfällen med SAMMA urin/samma tidpunkt. Hur kan då i hela fridens namn resultatet bli olika????????????????????? Det ena testet säger gravid och det andra säger motsatsen - inte gravid. Jag förstår ingenting...{#lang_emotions_djavulsk}
    Det hör också till saken att jag tidigare denna vecka gjorde samma procedur, men då visade båda sorterna att jag var gravid...

Det hör till saken att jag gjorde en äggdonation den 28 januari och beroende på vem man frågar (läkare/barnmorskor/kliniker), så får jag olika svar..??!!

Det är oerhört frustrerande.

Kan Du ngt om detta?

Tacksam för svar - stort som smått.

Kram från ngn som verkligen försöker förstå hur fasiken landet ligger när det gäller dessa grav-tester. Förresten, vet Du när man kan börja ta egna gravtest efter det att äggdonationen är genomförd?

• Svar på tråden 99,9% säkra graviditetstest?
  • lia76

"Har tagit 2 olika slags (sorters) test, dock från samma leverantör"

Alltså som jag förstått så har du testat med två olika graviditetstest. Jag kan säga att alla tester är olika känsliga. Vissa mäter redan vid 10 mIU/ml och andra kan mäta vid 40 mIU/ml.
    Sen beror det på hur tidigt man testar. Urinet kanske inte kommit upp till en nivå på 40 mIU/ml och då kommer dte testet visa negativt, men ett test på 10 mIU/ml kan visa positivt

=)
Svar på tråden 99,9% säkra graviditetstest?