• Anonym

Ont i magen efter skrapning efter ma

Undrar hur ni andra har haft det efter en skrapning vid ma? Blev skrapad i torsdags och har jätteont i magen. Jag tycker att det blir värre och värre. I natt kunde jag knappt sova. Fick gå upp och ta 2 panodil på morronkvisten. Sen sov jag som en stock. Blöder inte jättemycket ungefär som en mens. Kanske så har man ont eftersom livmodern ska dra ihop sig precis som efter en förlossning. Har ingen erfarenhet av detta men det känns väldigt obehagligt. Hoppas någon av er vet.

• Svar på tråden Ont i magen efter skrapning efter ma
  • Ottina71

Jag gjorde en skrapning den 28 maj, förra torsdagen. Kände inget direkt efter men på söndag kväll och måndag morgon hade jag jätteont. Tårarna rann så jag tog en alvedon på morgonen och sedan gick det över. JAg tror det har med livmodern att göra att den ska dra ihop sig. Idag mår jag jättebra förutom att jag fortfarande blöder lite grann men det kan jag stå ut med. Jag kommer att få en kallelse om 3 månader då läkaren ville kolla min livmoder då den hade en något annorlunda form än normalt. Dock inget farligt som tur é. Hoppas du blir lite lugnare och var inte rädd.

• mamy

hmm... är säkert inget farligt, men jag tycker nog att om du fortfarande har ont, ska ringa sjukhuset och fråga dem i alla fall. Har blivit skrapad två gånger och inte alls haft ont efteråt, visserligen är det olika för alla, men jag tycker som sagt ändå att du ska ringa och berätta för dem hur du har det, särskilt eftersom du upplever det som att smärtan blir värre, skadar ju inte att vara extra försiktig. Hoppas du mår bättre snart, kram!

• Anonym

Jag gjorde en skrapning för ca 11 dagar sedan och har fortfarande "mensvärk" men blöder nästa inget det e ingen fara det kan vara så,har gjort skrapning innan så jag vet. Men e du orolig så kontakata barnmorskan! Lyckatill!!

Svar på tråden Ont i magen efter skrapning efter ma