Vart i Sundsvall skulle du bo?
Hej jag undrar vart i Sundsvall du skulle vilja bo och varför? Har funderat på att flytta till Sundsvall och vill gärna veta vilka områden som är attraktiva och vilka som är mindre attraktiva.
Hej jag undrar vart i Sundsvall du skulle vilja bo och varför? Har funderat på att flytta till Sundsvall och vill gärna veta vilka områden som är attraktiva och vilka som är mindre attraktiva.
Haga är fint och Bosvedjan är väl inte fel.. Där känner jag folk som bor..
Skulle inte vilja bo i Nacksta.
Vill du bo centralt eller på landet?
Vi vill nog bo ganska centralt
Haga och Södermalm är fint, och håller med ovanstående, skulle inte vilja bo i Nacksta eller Sallyhill. Helst inte Granloholm heller...
Granlo verkar ok, iaf om man bosätter sig på rätt sida.
Bergsåker kan jag rekomendera. Nära till centrum, birsta, bra dagis och bra områden. Södermalm är ganska dyrt och ingen buss traffik i princip och ingen höjdare på vintern alls pga av alla branta backar. Annars är det väl fint :) Tussillago: Har granloholm blivit så dåligt? västra sidan är väl fortfarande bra ?
Hur vill du bo? I hus eller lägenhet? Hur ser din familjesituation ut?
Granlo är superbra för barnfamiljer! Nära till allt, grönområden, Birsta, stan, finns mataffär, vårdcentral, mack, kyrka med mycket barnverksamhet, bra skola, 3 förskolor, bra lekplatser, och ett stort grönområde att leka och åka pulka på vid högoms högarna.
Granloholm, västra är bra, typ uppsalavägen och luleåvägen INTE malmövägen eller kalmarvägen. Det är även bra på kungsbackavägen.
Skönsberg eller Nacksta eller Sallyhill skulle jag inte flytta till. Södermalm är bra, men DYRT!!
Lever med min man och tre tjejer i åldrarna 2,5 och 12 år gamla. Det kan bli aktuellt att flytta till sundsvall och om det blir så vet vi det inom 2 veckor. Kommer dock ta längre tid att hitta ett boende som passar våran familj. Jag är undersköterska och arbetar inom äldreomsorgen här i Stockholm. Hoppas på att fortsätta med det om vi flyttar och sedan plugga samtidigt.
Någon som vet vart Villagatan ligger? Isåfall i vilket område? Bra /dåligt område? Nära till skola/dagis?
Tack för alla svar.
Villagatan ligger mitt i centrum. Mitt i smeten. Har ingen bra koll på skola/dagis i stan. Gick endast gymnasium i stan. Själv bor jag på Alnö, fast det ligger ju en bit utanför centrum, men det tillhör i alla fall Sundsvall. Jag trivs bra där och tror både skolorna och dagisen är bra där.
Villagatan ligger precis vid GIF:arnas hemmaarena. Dvs mitt i stan stora bolagshus runt om, och norra berget åt andra hållet. Har dålig koll, men skulle tro att närmsta dagis/skola område blir haga. Det är nog saftigt dyrt där också... precis på gränsen till "gräddhyllan"...
Ok hur långt är det från Haga till fotbollsarenan? Gåavstånd eller bussavstånd?
Ja det är en rejäl uppförsbacke hem!! Men inte så långt! I så fall skulle jag nog hellre bosätta mig på Haga nära dagis och skola utan den brantaste backen i stan... backen är nämligen den som går upp till norra berget... kanske säger en del!
Är det inte bättre att hyra en lägenhet och sen leta permanent boende när ni är i stan, så ni vet var och hur allt ser ut?!
Det låter som att vi inte ska bo på villagatan och ha dagis i Haga. Tack för infon.
Tanken är att hitta en hyreslägenhet. Som ligger relativt centralt, nära fotbollsarenan, som har bra dagis och skola i närheten (både låg och högstadie). jag har fått ett hum om vilka områden som är attraktiva. Jag kommer givitivis att komma upp till sundsvall och kolla runt lite. Nu väntar vi bara på besked om mannen får jobbet.
Tack för all hjälp.
Ps jag återkommer säkert m fler frågor om en flytt blir aktuellt. Tack igen