• snuttan24

Ont övre delen av magen ut i rygg

Är gravid i v33 och sen i förrgår så har jag smärta typ under brösten vid magsäcken och ut i sidorna,när jag trycker så gör det ont där och typ strålar ut i ryggen.Nån mer som haft det och som kan veta vad det är, strålar även när han sparkar.

• Svar på tråden Ont övre delen av magen ut i rygg
  • Finett

Jag har konstant ont under brösten. Har hört med branmorskan och sjukgymnast vad det kan bero på och slutsatsen är att det är muskelfästena som är överansträngda pga av den xtra tyngden.

Barnmorskan sa även att jag hade haft för dåligt tränade magmuskler innan jag blev gravid...  {#lang_emotions_wink}

• Mermaid78

Jag går in i V24 imorgon. Jag har SJUKT ont i ryggen och under bröstet, mitt på ryggen och i "solarplexus" under brösten på höger sida. Mest när jag sitter och jobbar. Enda gången det känns ok är när jag ligger i sängen. Jag har svårare att andas också, känns som stma, att det går tyngre. Jag har varit hos både naprapat och sjukgymnast men inget går att göra förutom stretch Fyyyy farao för detta!!! Någon som har råd? Har samma symptom? Hur mycket arbetar ni?(jag arbetar 75%(sjukskriven 25%) men ska gå ner på 50%

• watership down

jag har haft ont sen v. 20 ungefär, typ inflammation mellan revbenen. sen har ju ungen börjar sparka dit upp så smärtan finns nu med men inte samma ständiga ömhet mellan revbenen som kring v. 20-30.

• Zaaandra

Känner igen mig. Har fått sjukt ont under högra bröstet, som om bebis trycker på just där hela tiden :( E jobbigt att sitta upp längre stunder, har 5½ vecka kvar till BF och undrar hur jag ska stå ut om de inte ger med sig.
    Hade såhär med dottern med men inte lika ihärdigt, och då låg hon ändå i säte, de var hennes huvud som skavde under mitt högra bröst. Nu ska denna bebis enligt UL förra veckan ligga med huvudet ner.

• Mermaid78
    Zaaandra skrev 2010-04-19 10:07:32 följande:
    Känner igen mig. Har fått sjukt ont under högra bröstet, som om bebis trycker på just där hela tiden :( E jobbigt att sitta upp längre stunder, har 5½ vecka kvar till BF och undrar hur jag ska stå ut om de inte ger med sig.Hade såhär med dottern med men inte lika ihärdigt, och då låg hon ändå i säte, de var hennes huvud som skavde under mitt högra bröst. Nu ska denna bebis enligt UL förra veckan ligga med huvudet ner.
    Jag är bara i V 24...Undrar om det ska hålla i sig till BF???För mig är det inget barn som ligger och skaver, det är revbenen som trycker på för det växer antar jag..
Svar på tråden Ont övre delen av magen ut i rygg