Tälta med barn
Vi funderar på att åka till Gotland och tälta 1 vecka med 2 barn. Är det någon som har erfarenhet av tälta mycket å under en längre tid? Hur gör man med sakerna i tältet när man inte är där osv? Hoppas någon kan hjälpa =)
Vi funderar på att åka till Gotland och tälta 1 vecka med 2 barn. Är det någon som har erfarenhet av tälta mycket å under en längre tid? Hur gör man med sakerna i tältet när man inte är där osv? Hoppas någon kan hjälpa =)
Jag har under hela min uppväxt tältat. Helt underbart! Vi har mest tältat ute i naturen, men även på campingar. Jag tyckte det var mycket spännande att tälta, en upplevelse bara det! Jag tror att det kommer gå kanon för er med. Se bara till att ha med saker att göra i tältet om det är så att det regnar osv. Spel, kortlekar, böcker, tidningar osv. Kankse en portabel DVD spelare om det regnar mycket eller om man bara vill varva ner en kväll. Alla sakerna i tältet lämnar man helt enkelt kvar. Värdesaker får man självklart ta med sig i bilen eller en väska om/när man ska iväg. Sovsäckar och kläder låter man ligga kvar.
okej tack för informationen =) det skiljer ju lite i pris på att bo i tält å bo i stuga!
funderar på om man ändå ska ta med bilen. Vi vill åka dit under medeltidsveckan =)
Är det värt att åka till Gotland under medeltidsveckan?
Om inte, när är det bäst att åka dit?
Vi tältade i två veckor under vår Sverigesemester förra sommaren. Vi hade ett Beta 5 från Intersport, som jag starkt kan rekommendera. (tror det heter Alfa nu). Värdesaker tog vi med oss eller låste in i bilen, men allt annat lämnade vi i tältet, men såg till att stöldbegärliga saker (typ en vindunk) inte syntes utifrån.
Om du har några frågor svarar jag gärna!
Vi har ett tält vi köpte på jysk för ca 3år sen...
vi tänkte hyra en tältplats med el så kan man ha en kylväska som går på el med sig för frukost sakerna =)
Man tjänar 4000kr på att bo i tält än i stuga... då kan vi ta dom pengarna till fickpengar istället...
Kom på ett till kalkbrott. Ligger i Ar, på Norra Gotland. Ganska nära Blå Lagunen som jag nämde ovan. I Ar är man nästan alltid ensamma. Det är verkligen en upplevelse.
Hahah, nu var det jag igen.
Vet inte om du redan kollat, men det finns en bra sida som heter www.gotland.net
Finns massor av info där!
oj oj så mycket roliga tips..
Jag var på gotland när jag var 7år, så jag har inte så mycket erfarenhet därifrån =)
Jag ska boka resa nästa vecka, när lönen har kommit =) Det blir att tälta på Kneippbyns camping, med el plats.. Bilen får följa med =)