Ska bli mormor
Ska bli mormor och är 43 känns både kul och helt underbart. men hur ska jag stötta de blivande föräldrarna framförallt är det svårt att nå pappan dom bor hemma och saknar jobb någon som har lite råd att ge
Ska bli mormor och är 43 känns både kul och helt underbart. men hur ska jag stötta de blivande föräldrarna framförallt är det svårt att nå pappan dom bor hemma och saknar jobb någon som har lite råd att ge
Jag har inte så mycket råd att ge men vill bara gratulera :) Vad roligt! Är själv ung och gravid så min mamma är inte så mycket äldre än du och till en början var väl tanken på att bli ung mormor väldigt främmande men nu är hon överlycklig.
min mamma är ung mormor, hon blev mormor i samma ålder som dig och först trodde hon inte att det var sant , men hon har hjälp oss med massor som att köpa saker man själv inte tänkte på. Och hon blev överlycklig när han föddes , för henne är han det bästa som finns. Men att ge lite avlastning är uppskattat =)
GRATTIS =)
Lustigt att sånt där går i arv så ofta...
Grattis! =)
Stort grattis! Erbjud din hjälp. Även hjälp med småsaker underlättar mycket. Var dock försiktig med "goda råd". Även om de sker i välmening får de ofta motsatt effekt. Sedan kommer i synnerhet din dotter säkert att fråga dig om det ena och det andra och då kan du passa på att bidra med din erfarenhet.
Vad menar du med att det är svårt att nå pappan? Om du menar att ni har lite ansträngd relation är du knappast ensam om det. Många svärmödrar har ju lite knepig relation till sina svärsöner/döttrar.
Grattis till livets efterrätt. Det finns inget mer underbart är ljuvliga barnbarn.
Jag blev farmor vid 42 års ålder, men föräldrarna var inte riktigt så unga. Båda hade jobb och de var redan sambo.
Det är lite känsligare att bli farmor än mormor tycker jag. "Svärdottern" kan vara känslig för att svärmor "lägger sig i" på ett annat sätt än den egna dottern kanske är.
Erbjud hjälp och stöd, som sagts ovan, ha lite fingertoppskänsla.
Måste säga att du verkar vara en underbar mamma till din dotter!
Jag förstår om det är en chok för min mamma fick också det när jag blev gravid(fick dock missfall sen). Men det jag tror är viktigt som blivande mormor är att dottern faktiskt måste inse vilket enormt ansvar det är och att man inte tar över mammarollen utan håller sig till den nya rollen som mormor. Jag tror att du kommer klara det galant. Kram
Grattis! Och var där och ställ upp, du kan ju alltid 'lämna tillbaka' bebisen när den skriker sen ;P min svärmors skämt! Men det är det bästa du kan göra.. Svara på frågor lyssna och NJUT!!!!!!!