Yatzytjejen skrev 2010-02-15 12:53:34 följande:
Jag har också magkatarr. Har även haft gallsten som nu är bortopererad. Mediciner som läkare har skrivit ut har aldrig fungerat.Jag provade sedan PH-kalk från hälsokosten, och det fungerar. Tar underhållsdos varje dag, och känner jag mer någon dag så tar jag mer.Omeprazol/Losec fick jag ingen effekt av alls.
vad jag också hört att magen blir "van" vid medicinen och sen när man slutar med dom kan maggaktarren kommar tbax...men sen har jag hört att man ska stå på sig och försöka att inte äta mer av medicinen m.m.
Jag klarade mig genom det första dagarna efter en 4 v kur med omepracol...sen tog jag bar alite novalucol ifall jag kände att nu e det en magkattar attack på G liksom nu har ja ginte haft några kännigar av varken gallstenen eller magkattaren på över ett halvår...och jisses det är skönt..
men man måste verkligen ha lite koll på vad man äter m.m. och att det blir ofta små portioner istället för en stor portion till middagen...och vad jag erfar så är TUGGANDE av maten jätteviktigt också speciellt med kött att man TUGGAR ordentligt...till de nästan e mos i munnen ....