Men för fan vuxna människor lås in den och sy igen!
Det är sjuk hur många oansvariga vuxna individer det finns i detta samhället. För jag antar att det inte handlar om okunskap för vem har inte lärt sig att 1+1 kan bli 2.
Nej detta är inte det man fick lära sig på mattelektionen men på sex och samlevnads undervisningarna.
Nu syftar jag inte på dom tonåringarna som skriver i forumet om deras graviditeter utan om vuxna människor som rullat runt och "råkat" bli eller göra ngn gravid.
En tonåring har kanske inte lika fullt utvecklat konsekvenstänkande som en vuxen och kan kanske därför klaga på "misstag".
Men ni 30 plusare som råkat bli gravida med ngns man eller lurat till er en graviditet på ngt vis, och ni män som klagar på att kvinnan inte vill göra abort hur fan tänker ni. Tänker ni alls?
Det är ett barn som sätts till världen av oansvariga vuxna icke analfabeter till världen, som inte ens kunde ta ansvar för en sån simpel sak som samlag. Det är ni som sedan ska uppfostra en annan individ till att bli ngt bra. Hur ska detta gå ihop?
Kondomen sprack, jag har ätit samma p-piller i alla år, jag hade spiral och alla andra ursäkter man hör. Ja jag anser att detta är ursäkter för inte fan ska man bara ligga med ngn utan att vara medveten om att risken för en eventuell graviditet kan äga rum oavsett.
Diskutera konsekvenserna innan, så kanske vi kan bespara några individers lidande framöver. Enkel matemaktik kan du inte ta konsekvensert för ditt handlande så utför inte handlingen!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:36
1-1 kan bli 3 givetvis.