• gimatah

Men för fan vuxna människor lås in den och sy igen!

Det är sjuk hur många oansvariga vuxna individer det finns i detta samhället. För jag antar att det inte handlar om okunskap för vem har inte lärt sig att 1+1 kan bli 2.
    Nej detta är inte det man fick lära sig på mattelektionen men på sex och samlevnads undervisningarna.
    Nu syftar jag inte på dom tonåringarna som skriver i forumet om deras graviditeter utan om vuxna människor som rullat runt och "råkat" bli eller göra ngn gravid.
    En tonåring har kanske inte lika fullt utvecklat konsekvenstänkande som en vuxen och kan kanske därför klaga på "misstag".
    Men ni 30 plusare som råkat bli gravida med ngns man eller lurat till er en graviditet på ngt vis, och ni män som klagar på att kvinnan inte vill göra abort hur fan tänker ni. Tänker ni alls?
    Det är ett barn som sätts till världen av oansvariga vuxna icke analfabeter till världen, som inte ens kunde ta ansvar för en sån simpel sak som samlag. Det är ni som sedan ska uppfostra en annan individ till att bli ngt bra. Hur ska detta gå ihop?

Kondomen sprack, jag har ätit samma p-piller i alla år, jag hade spiral och alla andra ursäkter man hör. Ja jag anser att detta är ursäkter för inte fan ska man bara ligga med ngn utan att vara medveten om att risken för en eventuell graviditet kan äga rum oavsett.
    Diskutera konsekvenserna innan, så kanske vi kan bespara några individers lidande framöver. Enkel matemaktik kan du inte ta konsekvensert för ditt handlande så utför inte handlingen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:36
    1-1 kan bli 3 givetvis.

• Svar på tråden Men för fan vuxna människor lås in den och sy igen!
  • Stårschan

Du anser med andra ord att man ska avstå från sex helt om man inte är inställd på att avla barn? Eftersom användande av preventivmedel uppenbarligen inte är tillräckligt, enligt dig. Ska vi tolka ditt uttalande så?

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Schnauser

Menar du att 1+1 kan bli 3?

Håller med dig till fullo annars. Det är hur skumt som helst att bra säkra p-medel verkar fallera så många gånger. Många slarvar nog medvetet för de vill ha ett barn helt enkelt. Väldigt oansvarigt mot barnet. 
    Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • Vindfall

Avstå från sex om man inte vill ha barn? Ja jävlar, då hade jag nog varit världens äldsta oskuld!

Livet går fort nu...
  • gimatah
    Schnauser skrev 2010-02-15 10:31:14 följande:
    Menar du att 1+1 kan bli 3? Håller med dig till fullo annars. Det är hur skumt som helst att bra säkra p-medel verkar fallera så många gånger. Många slarvar nog medvetet för de vill ha ett barn helt enkelt. Väldigt oansvarigt mot barnet. 
    Givetvis menar jag det.
    Stårschan skrev 2010-02-15 10:30:49 följande:
    Du anser med andra ord att man ska avstå från sex helt om man inte är inställd på att avla barn? Eftersom användande av preventivmedel uppenbarligen inte är tillräckligt, enligt dig. Ska vi tolka ditt uttalande så?
    Nej man behöver inte avstå helt men man ska absolut vara medveten om riskerna/chanserna att bli gravid. Ngt så simpelt som med att vara överens om vad man ska göra vid en eventuell graviditet före. Man ska ju inte bli chockad över att oj då blev jag gravid vad ska nu hända och sedan sitta och tycka synd om sig själv. Mest upprörd blir jag över de individer som råkar bli gravida med ngn annans partner och sedan tycker så synd om sig själv för att man inte vet vart man ska ta vägen.
  • gimatah
    Vindfall skrev 2010-02-15 10:34:37 följande:
    Avstå från sex om man inte vill ha barn? Ja jävlar, då hade jag nog varit världens äldsta oskuld!
    Fast du är väl medveten om att du (om du är tjej) kan bli gravid? Det kommer väl inte som en chock för dig om det blir utgången. Många vuxna individer blir ju chockade över att dom blir gravid eller gjort ngn gravid. Man ska ju vara inställd på att den chansen faktiskt finns även om den kan vara liten. Kan man sedan ta ett gemensamt beslut uifrån det jag då tycker jag att man kan sexa på.
  • Anonym

visst ska man tänka sig för men jag tycker inte att en abort är så himla hemskt. Det är ett fritt val ett fritt land och om nån gör abort..so what??Det är individens problem, inte mitt. Tusentals foster aborteras bort varje år men är det så himla illa då? Jag skiter faktiskt i vilket.

• Calici

Håller med dig. Man blir mörkrädd ibland över hur förvånade vuxna människor tycks bli över att de blivit gravidia efter sex. jag tror nog att det är väldigt få personer över 14 som inte vet hur barn blir till. :)

• gimatah
    Anonym skrev 2010-02-15 10:42:26 följande:
    visst ska man tänka sig för men jag tycker inte att en abort är så himla hemskt. Det är ett fritt val ett fritt land och om nån gör abort..so what??Det är individens problem, inte mitt. Tusentals foster aborteras bort varje år men är det så himla illa då? Jag skiter faktiskt i vilket.
    Har inte talat emot abort absolut om det är den rätta utvägen i förhållandet så är det nödvändigt men då har man förhoppningsvis kommit överrens om den utgången gemensamt.
  • gimatah
    Hallonmumsan skrev 2010-02-15 10:51:58 följande:
    man använder väl kondom när man är med någon annan än ens partner?
    Jo men även en kondom kan gå sönder...
Svar på tråden Men för fan vuxna människor lås in den och sy igen!