• Anonym (hoppaspåettjobb!)

Klädselråd!! Kavaj o jeans på anst.intervju?

Hej! Jag ska på anställningsintervju (inom offentlig/kommunal verksamhet) och skulle behöva lite klädråd av någon som är insatt i sånt! :) Har varit mammaledig ett tag och helt tappat bort yttervärlden! ;)

Min fråga: Kan man ha jeans (mörka med blekta partier) och t-shirt och kavaj på sig? Det borde väl funka? Men ska man du då ha vinterkappan ÖVER kavajen? Och kan man ha kavajen på inomhus...?

Hoppas någon har svar/råd! tack på förhand!
    /hoppas-på-ett-jobb!!!!

• Svar på tråden Klädselråd!! Kavaj o jeans på anst.intervju?
  • Anonym

Ha hellre en skjorta under kavajen.T-Shirt ser illa ut.

• Anonym

Använd helst inte wt-jeans på anställningsintervjuver... ...

o jackan ska du NATURLIGTVIS ta av dig inomhus, o kajaven ska man absolut ha över om man bara har en t-shirt under

• Anonym

jeans har man ju varje dag...tycker du ska satsa på helsvart med ett par svarta långbyxor, en vit tight t.shirt eller skjorta och sen svart kavaj. Kavajen tar du inte av dig.

...okej... jag behåller kavajen på (BRA!!) :) och så blir det kanske mörka stuprörsbrallorna istället. Hm.  Ang. skjorta eller snyggare t -shirt så får d bli lite shopping idag hör jag! :)

För kavaj är väl bra på en intervju - jag har ju snygga blusar och så, men det kännslite  vardag vardag...? (Och så har jag lagt på mig under mammaledigheten; en kavaj döljer ju det mesta....:)

Så svart är en okej färg på en intervju förresten?

TACK för råden! Ha en skön vår! Jag tror det här kommer gå BRA!

• Birgitta2

Är du vuxen skall du INTE ha jeans på sig. Klä upp dig lite och visa respekt via kläderna.

• Anonym

ja svart är absolut ok. du ska bara se välklädd och välvårdad ut

Okej, haha - jo, jag är definitivt vuxen! :) Då är jag med: Hellre en neutral/uppklädd stil så att de inte blir 'misstänksamma' eller förlorar fokus på vad jag säger...
    Nu blir det ut på stan o tänka professionell look! Kul! Tack för råden!!
    Och glad vår!

• vindil
    Birgitta2 skrev 2010-02-15 10:49:18 följande:
    Är du vuxen skall du INTE ha jeans på sig. Klä upp dig lite och visa respekt via kläderna.
    Överhuvudtaget eller främst på anställningsintervjuer?
  • Anonym
    vindil skrev 2010-02-15 11:10:26 följande:
    Överhuvudtaget eller främst på anställningsintervjuer?
    eftersom vi pratar om anställningsitervjuer så är det ju det hon menar.
  • Tutilure
    Birgitta2 skrev 2010-02-15 10:49:18 följande:
    Jag håller nog inte med där.
    Det finns många olika typer av jeans och vissa jeans funkar definitivt tillsammans med kavaj och blus på anställningsintervju.
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
Svar på tråden Klädselråd!! Kavaj o jeans på anst.intervju?