• Nalle Puh73

Fundering kring 6 årstanden. Ont i innesta kindtanden när den kommer?

William klagar ibland på att han har ont i dom innersta kindtänderna. Min första tanke var Nej har han fått hål men det låter ju långsökt att han har fått hål i 4 tänder samtidigt och dessutom samma tand på alla sidor. Tycker han verkar mer svullen där 6 års tanden ska komma upp så jag började fundera om det är dom som är på väg och gör ont. Men kan man få ont i innersta kindtanden då? Iof kanske det är svårt att avgöra var det värker när han tuggar.
    Har era barn haft problem med dom tänderna och när kom dom för er barn?
    William blir 5 i Maj men har redan tappat 3 tänder och har flera lösa så han är tidigt med att få och tappa tänder.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Fundering kring 6 årstanden. Ont i innesta kindtanden när den kommer?
  • Nalle Puh73
    Thaleia skrev 2010-02-15 11:59:08 följande:
    Jodå, det kan göra ont när 6-årständerna börjar kika fram. Sonen klagar ibland också för att det ömmar.
    Har han också ont tanden som är bredvid eller i tandköttet där tanden kommer igenom?
  • Thaleia

Ärligt, så vet jag inte riktigt var det gjorde ont exakt för tandköttet var liksom lite svullet runtomkring. Syrran som är tandläkare har tagit en titt men hon såg inget konstigt, så vi borstade på som vanligt och nu var det ett tag sen han klagade på att det ömmade.

• Nalle Puh73

Funderar på om jag ska ringa. Han har klagat lite i helgen när han tuggat mat men lördagsgodiset slank ner utan problem så jag vet inte om det är nåt han körde med för att slippa äta av köttet.

• Thaleia
    Nalle Puh73 skrev 2010-02-15 12:10:27 följande:
    Funderar på om jag ska ringa. Han har klagat lite i helgen när han tuggat mat men lördagsgodiset slank ner utan problem så jag vet inte om det är nåt han körde med för att slippa äta av köttet.
    Ha ha, ja det är sånt som gör att man inte vet vad man ska tro! Då är det väl lika bra att en tandläkare tar en titt så vet man var man står iallafall!
Svar på tråden Fundering kring 6 årstanden. Ont i innesta kindtanden när den kommer?