• galnevale

vilken hostmedicin till 1 åring?

hej
    min lilla tjej på 1 år har sådan besvärlig hosta och det är svårt för henne att sova. funderar nu på vilken hostmedicin som är bäst att ev ge henne?

• Svar på tråden vilken hostmedicin till 1 åring?
  • Malou69

Vi har två rätt små hostande barn, till slut gick vi till vårdcentralen och fick Mollipect utskriven. Den smakar apa men den hjälper. Tack å lov.....

Lycka till!

• Trollsländan

Boka en tid hos en läkare, det är inte alltid bra med hostdämpande eller slemlösande o vice versa.

• blooman

Jag har en dotter på 2 år som har hostat nu i snart 3 månader..Vi har varit på vct 2 ggr fick dock samma läkare varje gång tyvärr..Fick till svar att de finns inga bra hostdämpande till barn under 3 år så ge henne kamomill te med honung i så går det nog över..Vem får i sin 2 åring varmt te med honung i undar ja..

• galnevale

tack för svaren. kanske skulle ta och ringa bvc och höra. så klassisk hosta som är värst när hon ska sova.

• Trollsländan
    blooman skrev 2010-02-15 13:46:52 följande:
    Jag har en dotter på 2 år som har hostat nu i snart 3 månader..Vi har varit på vct 2 ggr fick dock samma läkare varje gång tyvärr..Fick till svar att de finns inga bra hostdämpande till barn under 3 år så ge henne kamomill te med honung i så går det nog över..Vem får i sin 2 åring varmt te med honung i undar ja..
    Vi fick ventoline till vår äldste och den fungerade bra, han var dryga året när han fick den!
Svar på tråden vilken hostmedicin till 1 åring?