• adrenalin

Det KLIAR och jag har PRICKAR på hela magen!!

Det kliar och kliar på min mage... Jag smörjer men det blir inte ett dugg bättre.
    Det jag har liknar eksem. Det är röda små ploppar som liksom står ut som små.. myrbröst kanske man kan kalla det.

BLIR TOKIG!!

• Svar på tråden Det KLIAR och jag har PRICKAR på hela magen!!
  • abovo

Nä men... det har ju jag med! Det kliar mycket mer nu på magen, fast jag har inte så många röda prickar... än i alla fall... Men jag har en del, myrbröst hehe, rolig liknelse
    Hoppas bebisen kommer snart!!

abovo v38 (37+5)

• adrenalin

Jag är 39+6 nu .. öönskar jag hade något kylande men det har jag inte...

Det kan inte vara något farligt då?

• miLLus

låter som om det skulle vara klåda, ring bm så kan hon säkert kolla på magen och skriva ut lite kräm

• yaaniz

hade precis likadant som er..fick remis till hudläkaren.
    fick då nån kortison salva och nån annan mjukgörande salva.
    den mjukgörande salvan finns recept fritt på apotket, den heter propyless
    den är mycket skön att smeta på :P
    men kolla med bm så dom får ta prover så det inte är nått annat än den "vanliga"
    graviditets klådan.

Stå på er så ni inte bara får tavegyl.. det hjälpte inte mej alls. se till att ni får remiss till hud direkt!

nu har jag bara lite kli kvar :)

//Jaana 39+2

• Twinkle

Jag läste precis i Vi Föräldrar - Gravid om en form av eksem som man kan få när man är gravid. PUPPP kallades det visst. (Därutöver ska det finnas en graviditetsklåda som orsakas av ansträngd lever.) I tidningen står att man först kan pröva med kylbalsam och om det inte hjälper kan man be att få recept på kortisonkräm. I värsta fall kan man få kortisontabletter. Hoppas att du får hjälp.

• adrenalin

hade du också myrbröst på magen? Har du brinstningar?

Känns som jag inte orkar beställa tid hos hud och så vidare eftersom jag också förhoppningsvis inte har länge kvar....
    Jag avvaktar några dagar, blir det inte bättre lär jag nog ringa för klådan är HEMSK! grr grr

• Alixia

Kolla prickarna ändå hos er bornmorska, för symptomen att det är någon fel på levern (vilket tydligen kan hända när man är gravid) är att det dyker upp prickar över magen.
    Ville bara säga det...

Ha det!

• yaaniz

adrenalin

japp hade prickar över hela magen..jätte mycket
    har en massa bristningar oxå..prickarna satt liksom i bristningarna.
    om det är pga bristningarna kommer klådan antagligen fortsätta även om du fött
    så det e nog lika bra att du kollar upp det.

Alixia

du pratar om hepatos va?
    och där e itne symtomen prickar på magen..har man hepatos har man oftas en olidlig klåda på händer och fötter..

Jag hade en massa prickar som sagt och dom tog lever och gallsyre prov.
    och jag hade inte hepatos..dom visste inte mer än att det antagligen var/är vanlig grav. klåda..

• Lenafena

Jag har fått röda prickar när jag har kliat för mycket på tuttarna, då borde det vara samma på magen ( kliar nåt enormt där med...)
    Kanske kiliar du dig i sömnen?

• Klara80

Jag hade så när jag väntade min fyraåring.
    Blev igångsatt.

Svar på tråden Det KLIAR och jag har PRICKAR på hela magen!!