• numeraengelsk

9 dagar sen mens neg test?!

Hej alla! 

Behöver lite hjälp, är inte så insatt i allt som har med graviditet att göra, som många av er är, därav vänder jag mig till er för att få lite mer info..
    jag är 9 dagar sen, det har aldrig hänt förut. Slutade äta med mina p-piller för cirka 3-4 månader sen och sedan dess har min mens kommit i tid + - 1 dag. 
    Jag har haft sjukt ömma bröstvårtor, så ömma att det gjort ont ibland när jag haft kläder på, en galet konstig huvudvärk som kommit från & till senaste veckorna en "ilande" värk om man kan säga så.. Har från och till liknande mensvärk men ändå inte mensvärk, och ibland hugger det till i ena sidan.  
    illamående som kommer från och till, men detta skulle jag nog inte räkna som ett symtom men jag vet inte, jag har lätt för att må illa.
    har gjort några gravtest som alla visat negativt, ett på +2, ett på +5, ett på +7 & ett imorse +9.. 
    Har googlat mycket och vet att det kan vara att mensen hoppat över en månad, eller att jag är låghormonare, men skulle det isåfall verkligen visa neg på dag 9?? 
    Här på sjukhuset gör man tydligen inte blodtest för att kolla graviditet förrens man missat mensen med minst 14 dagar.
    Så vad jag undrar är, vad tror ni? & hur stor är egentligen chansen att man testar neg om man är gravid när mensen är 9 dagar sen? 
    uppskattar alla svar!
  • Svar på tråden 9 dagar sen mens neg test?!
  • SilverEmma

Jag var ungefär i din situation, varit utan p-piller i ca 6 månader & alltid haft mens som en klocka. Plötsligt var mensen borta & jag gjorde ett negativt test sista gången på BIM+18. På BIM+20 plussade jag. Hade dock inga symtom alls förutom lite yrsel.

• numeraengelsk
    SilverEmma skrev 2010-02-15 15:34:18 följande:
    Jag var ungefär i din situation, varit utan p-piller i ca 6 månader & alltid haft mens som en klocka. Plötsligt var mensen borta & jag gjorde ett negativt test sista gången på BIM+18. På BIM+20 plussade jag. Hade dock inga symtom alls förutom lite yrsel.
    ååh tack för ditt svar!! så det kan vara graviditet ändå? För på alla låter det som att "graviditetstesten nu för tiden är så bra så det är liten risk att dom visar fel" 
    men ååh va jobbigt att behöva undra så länge :( vill ju veta nu!
  • SilverEmma

Man hör ju talas om vissa som inte plussar överhuvudtaget så helt omöjligt är det ju inte.

Jag plussade på en söndag, på måndagen hade jag tänkt ringa läkaren för att kolla vad sjutton som hände. (planerade inte att bli gravid) Nu väntar jag tvåan och denna gången plussade jag "redan" på BIM+10, sista negativa på BIM+8.

• numeraengelsk
    SilverEmma skrev 2010-02-15 15:46:28 följande:
    Man hör ju talas om vissa som inte plussar överhuvudtaget så helt omöjligt är det ju inte. Jag plussade på en söndag, på måndagen hade jag tänkt ringa läkaren för att kolla vad sjutton som hände. (planerade inte att bli gravid) Nu väntar jag tvåan och denna gången plussade jag "redan" på BIM+10, sista negativa på BIM+8.
    oj! ja men dåså :) då är det ju helt enkelt så att vissa inte plussar förrens senare..men när man läser runt här så blir man ju fundersam alla verkar plussa en vecka innan mensen ens ska komma..
    glad att du svarade :) känns lite bättre nu! har gått runt i dagar och funderat på det här och vad det kan vara, kan inte sluta fundera! vill ju så gärna veta om jag är gravid eller inte så jag slipper tänka på det ;/
  • SilverEmma
    numeraengelsk skrev 2010-02-15 15:48:32 följande:
    oj! ja men dåså :) då är det ju helt enkelt så att vissa inte plussar förrens senare..men när man läser runt här så blir man ju fundersam alla verkar plussa en vecka innan mensen ens ska komma.. glad att du svarade :) känns lite bättre nu! har gått runt i dagar och funderat på det här och vad det kan vara, kan inte sluta fundera! vill ju så gärna veta om jag är gravid eller inte så jag slipper tänka på det ;/
    Lätt att säga...men skit i hur andra funkar.

Håller tummarna för att du får det resultat du vill ha! (om du ens vet själv, jag hade själv ingen aning om vad jag ville)
  • Kinderägg

Sitter i samma sits, ingen mens och negativt test. Jag hoppas verkligen att det är en graviditet trots allt men det känns lite hopplöst. Har testat positivt väldigt tidigt vid alla mina graviditeter så varför skulle det vara helt tvärtom denna gång.

• numeraengelsk

Är nu 12 dagar sen & testar fortfarande negativt! Av någon anledning så har jag nu börjat tro att jag är gravid även om testen säger annat. Mina bröst har blivit större, helt sjukt men märkte det då jag såg "stretch marks" på brösten, kommer inte på vad det heter på svenska. Men ni vet när man får ljusare "märken" för att huden töjts för snabbt. Ingen mens i sikte övh, magen ser svullen ut, det känns som det enda som fattas är det där plusset! Vet inte varför jag är aå övertygad om att jag är gravid, jag bara tror det! Hur går det för dig kinderägg?

• numeraengelsk

Kan även tillägga att jag inte trodde jag var gravid tidigare, misstänkte bara. Nu däremot senaste dagarna har jag börjat bli helt säker på att jag är det.

• malgra
    Hej!
    vad glad jag blir att jag hittade den här tråden!
    jag är idag på +12,  testade neg senast +9. Jag har haft sjuka fantasier om att jag har canser och allt annat farligt då jag har så mycket verk i ryggslutet, som menssmärtor  men ingen mens. Det kan kanske vara värt att göra en test till då.
    jag har aldrig hört talas om att man kan testa neg när det är plus jag trodde testerna var stensäkra.

Lycka till ni andra, jag rapporterar när jag gjort en ny test!

• emma85

Hej alla!

Ja, var ska jag börja..

BIM +11.. gjorde ett test på BIM+9, men det var neg.

Jag har varit jättetrött en ganska lång tid, börjat kissa mer, känner mig svullen om magen, möka bröst runt vårtgården och synliga ådror..fick en liten brun flytning i söndags, inget efter det. Ont i ryggslutet..

Det känns som det är något, men jag vågar inte hoppas, då vi försökt länge..
    Ringde gyn igår, OM d skulle bara nått därinne är jag V 5+4  vilket innebär att de inte kan se något redan så det är inte lönt att göra ett ultraljud..

Aaahhh vågar inte testa igen, rädd för att få ett -..
    Hade d inte varit för att vi försökt ett tag, hade jag varit Säker på att det var en liten. Men nu vågar jag inte ens tro det..

Dela gärna med er av alla frågor & tankar!

Behöver er :)

Svar på tråden 9 dagar sen mens neg test?!