• Vombell

Kostnad för privatlärare?

Är det någon som har en idé om vad det kan kosta med privatlektioner i språk av en utbildad lärare? Alltså lektioner där jag och läraren är ensamma.
    Det ska vara 2 gånger i veckan á 90 minuter. Jag ska komma med förslag men har ingen anning om vad jag ska säga.....

• Svar på tråden Kostnad för privatlärare?
  • Tecken

Ska du betala svart eller vitt? Vilken utbildning har läraren?

• Anova

200 kr vitt i timmen?

Själv tog jag 150 kr svart som lärare utan utbildning.

• Vombell

Ok, då fick ju du egentligen mycket mer... Ingen skatt och ingen utbildning menar jag. Ska man betala ännu mer kanske?

• Anova

visst, jag fick mer.. mina elever var villiga att betala så mycket.

Men är du beredd att betala mer än 200 kr/tim?
    Det beror ju het på hur mycket du är beredd att betala, inte vad som är "normalt".
    Jag är säker på att läraren säkert vill ha 1000 kr/tim, men du är nog inte beredd att betala så mycket.

• Vombell

Hmmm, såklart har du rätt! MEN jag vill gärna att det accepteras också så att lektionerna blir av....
    200 kr i timmen är alltså skäligt enligt dig?

• Anova

Tycker att det är okej med 200 kr.. tycker också att 300 är en skaplig ersättning. Beror på hur den ska beskattas och vem som kommer betala de sociala avgifterna.

• Vombell

Skatt och sociala avgifter kommer vara minimala (typ obefintlig skatt för det kommer bli så liten inkomst allt som allt). Jag bor på Teneriffa och här är det inte samma som i Sverige med sådana saker...

• Anova

Okej.. Tycker jag att 200 kr kan vara lämpligt. Det beror ju på vad du känner för att betala som sagt var.

Svar på tråden Kostnad för privatlärare?