• Malin H83

Brun flytning v 13. PANIK! Snälla hjälp!

Snälla söta tjejer hjälp!
    Är gravid i v 13 och fick precis en (enligt mig) rejäl flytning som var mörkbrun. Var på UL för 4 dagar sedan och då var allt bra. Har inte ont men har panik ändå just nu.
    Har tidigare varit med om 2 avstannade grav. i v 7 och är så fruktansvärt orolig att detta ska upprepas.
    Är det någon som varit med om liknande? Är sååå tacksam för alla svar!
    Inget ont i magen. Iallafall inte än...
    Har talat med akuten och fått en tid imorgon men de sa att de inte tar emot mig ikväll. Hel'''e.
    Kram på er alla

• Svar på tråden Brun flytning v 13. PANIK! Snälla hjälp!
  • Fiyali

Brunt blod = gammalt blod, därför de inte tar emot dig! Och därför du inte heller bör oroa dig.
    Slemmhinnor och dyligt blir jätte känsliga under graviditet, har du gjort någon undersökning så kan det ha blivit en liten repa, som du inte märker av förrän senare!
    Hade du haft klarrött blod som kom hade det varit en annan sak, men brun flytningar som inte är kraftiga behöver man som regel inte oroa sig för!
    Lycka till!

• April Mamma

Brun flytning är ingen fara (oftast..)
    Jag blödde till o från under båda mina graviditeter, en gång värsta störtblödningen och trodde då att allt var över..Men inte =)
    Enl min bm så är det väldigt vanligt med bruna blödningar/flytningar, brunt betyder att det är gammal..kan vara slemhinnorna som blöder osv.

• Malin H83

Tack snälla för era svar, ju fler jag hör av att det nog inte är någon fara desto lugnare blir jag. Brukar vanligtvis inte hetsa upp mig för saker men just den lilla i magen kan tydligen driva mig till bristningsgränsen av oro...
    Tack snälla än en gång. Vaktar datan som en hök just nu. ;)

• skuggspel

Haft massor av dessa!! En blödning som inte är aktiv sa min läkare senast.

Det är antagligen ingen fara men jag vet mer än väl hur du känner!

• Malin H83

Ja, man blir utom sig av oro. Tack snälla du för ditt svar! KRAM

• April Mamma
    Malin H83 skrev 2010-02-15 21:28:04 följande:
    Tack snälla för era svar, ju fler jag hör av att det nog inte är någon fara desto lugnare blir jag. Brukar vanligtvis inte hetsa upp mig för saker men just den lilla i magen kan tydligen driva mig till bristningsgränsen av oro... Tack snälla än en gång. Vaktar datan som en hök just nu. ;)
    Visst blir man orolig,håller med....men till slut så blev jag "van" att blöda lite till o från så jag slutade att oroa mig,men då började barnens mormor att oroa sig i stället
  • Malin H83

Ha ha. Barnens mormor får gärna oroa sig istället för mig. Så här kan jag ju inte hålla på augusti ut! Snart kommer väl männen i vita rockar efter mig...

• mammailund85

Jag tror du kan vara lugn. Jag fick en brun flytning i 11+0 (hade gjort ett VUL 2 dagar innan). Jag oroade mig i två veckor tills jag lyckades få ett till UL idag. Allt var bara bra med den lille! Jag tror inte du behöver oroa dig, men skönt att du fick en tid redan imorn.  

• Malin H83

Hej allihop!
    Ville bara tacka för ert stöd igår och säga att ni hade rätt. Allt var bra med den lille.
    Tack än en gång!
    Kram en mycket lugnare mamma....

• Fiyali

Vad härligt! :) Så glad för er skull!

• TessJH

Åh så skönt att allt var bra! =
    Själv är jag mer eller mindre förkrossad över min brunrosa blödning jag fick igår. Var hos BM på hälsosamtal och beskrev läget för henne. Är man så tidig som jag, v6+4, är risken/chansen 50/50. Så efter en hel dags tårar försöker jag hoppas på att det bara är en liten blödning som antagligen du haft. =)

Svar på tråden Brun flytning v 13. PANIK! Snälla hjälp!